گرامیداشت روز بافق در نوروزگاه‌های شهرستان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق گفت: مراسم گرامیداشت روز شهرستان بافق در پارک زیبای آبشار و آهنشهر بافق برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، لیلی رنجبر با اعلام این خبر گفت: شامگاه دیروز مراسم گرامیداشت روز شهرستان بافق در پارک زیبای آبشار و آهنشهر با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد و جمعی از مسئولان استان و شهرستان و گردشگران نوروزی برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق افزود: پارک بزرگ آبشار یکی از نوروز گاه‌های بافق و ازجمله فضاهای بسیار زیبای استان است که شاید در نوع خود و در بین شهرستان‌های استان بی‌نظیر بوده، این پارک شامل: آبشار بلند، فضای سبز کوهپایه، زمین‌های ورزشی و بازی کودکان، مکان‌های استراحت، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ و بخش عمده‌ای از معماری منظر کوه و … است.

رنجبر برگزاری مسابقات خانوادگی، جنگ‌های شبانه، معرفی آداب‌ورسوم و جاذبه‌های شهرستان، برپایی بازارچه نوروزی و برگزاری جشنواره نوروزی با حضور ایل بختیاری، مسابقات شاد و خانوادگی، برپایی غرفه‌های کودک از برنامه‌های نوروز گاه‌های بافق در روز شهرستان بافق بود. او تصریح کرد: بازدید از کمپ کویری شن و شادن، غرفه‌های نمایشگاهی نوروزگاهها، حضور در کمپ کاراکال و بازدید از رژه ماشین‌های آفرودی و مراسم نوروزی کمپ، بازدید از بازارچه توانمندی‌ها و کارآفرینی پارک آهنشهر و غرفه‌های فرهنگی نوروزی رمضانی این پارک و بازدید از دفتر خبر بافق و آشنایی با اقدامات این دفتر در راستای تهیه کلیپ‌های معرفی شهر بافق و بازدید از یک واحد بوم گردی تازه احداث‌شده در شهرستان از دیگر برنامه‌های سفر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد به بافق بود.

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020110104692

برچسب‌ها