افزایش ۱۴ درصدی گردشگران دریایی هرمزگان در تعطیلات نوروز/ جابجایی ایمن حدود ۳ میلیون مسافر

مدیرکل بنادر و دریانوردی و رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان از جابجایی ایمن ۲ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۲۹۶ مسافر و گردشگر از ابتدای طرح سفرهایی دریایی نوروز ۱۴۰۲ تا هشتمین روز از فروردین‌ماه 1402 خبر داد.

به‌گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، حسین عباس‌نژاد در تشریح آخرین وضعیت سفرهایی دریایی نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: از زمان اجرای طرح سفرهای دریایی تا پایان روز هشتم فروردین‌ماه، ۲ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۵۶۲ مسافر و ۴۵۷ هزار و ۷۳۴ گردشگر از طریق اسکله‌ها و بنادر مسافری و گردشگری به جزایر این استان رفت ‌و ‌آمد کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی آمار جابه‌جایی مسافران طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ادامه داد: همچنین طی این مدت ۵۰۰ هزار و ۲۶۰ دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ‌کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابجا شده‌ که در این بخش نیز ۱۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

او میزان جابه‌جایی مسافر از مسیر بنادر پل و لافت به سرزمین اصلی را بیش از ۸۲۲ هزار نفر مسافر اعلام کرد و افزود: طی این مدت ۶ هزار و ۵۵۶ شناور مسافری نیز از همین مسیر جابه‌جا شده است.

عباس‌نژاد آمار مسافران از بندرعباس به جزیره قشم از طریق بندر شهید حقانی را ۲۴۲ هزار و ۸۸ نفر مسافر اعلام کرد و گفت: در این مدت نیز ۲۱۳ هزار و ۷۳۳ نفر از اسکله ذاکری قشم و یکهزار و ۲۵۷ نفر نیز از بندر شهید باهنر تردد کرده‌اند.

او ادامه داد: از ابتدای طرح سفرهای دریایی تا پایان روز هشتم فروردین 1402 نیز ۹۹ هزار و ۵۰۰ نفر از بندر چارک و ۱۳ هزار و ۳۵۸ نفر مسافر از طریق بندر آفتاب به جزیره کیش سفر کرده‌اند.

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح سفرهایی دریایی در این استان، ۷۰ هزار و ۳۸۱ گردشگر به ترتیب از طریق اسکله‌ دلفین قشم جابه‌جا شده‌اند، آمار جابه‌جایی مسافران در جزیره ابوموسی را ۵۱۲ نفر اعلام کرد.

عباس‌نژاد میزان جابه‌جایی گردشگران از مناطق گردشگری دریایی شهرستان خمیر طی این مدت را پنج هزار و ۶۷۵ نفر اعلام کرد و افزود: طی این مدت نیز ۲۵ هزار و ۹۷۶ گردشگر از طریق اسکله بهمن رفت و آمد داشته‌اند.

او همچنین آمار بازدیدکنندگان از جنگل حرا قشم طی روز هشتم فروردین ماه را نیز ۲۰ هزار و ۴۸۸ نفر و میزان تردد شناورهای تفریحی برای جابه‌جایی این تعداد گردشگر را ۲ هزار و ۳۳۰ شناور تفریحی اعلام کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020111622307

برچسب‌ها