احیای چمن سلطانیه در اولویت منابع طبیعی و مسئولان استان باشد/ اعلام آمادگی برای همکاری مجلس در حوزه میراث‌فرهنگی

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام آمادگی همکاری با میراث‌فرهنگی در راستای کمک به جبران عقب‌ماندگی موجود در حوزه بناهای تاریخی بیان کرد: به‌ویژه در سطح ملی آماده جذب اعتبارات در حوزه میراث‌فرهنگی و حفظ بناهای تاریخی هستیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، حجت‌الاسلام حسن شجاعی جمعه یازدهم فروردین ۱۴۰۲ در جلسه با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و روسای شهرستان‌های ابهر و خرمدره گفت: استان زنجان ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارد اما با این حال در این حوزه جزو استان‌هایی هستیم که جا مانده‌ایم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به جایگاه ویژه برخی از اماکن تاریخی استان افزود: از جمله این اماکن امامزاده یعقوب(ع) بوده که مغفول مانده است، در حالی که ظرفیتی بیش از آنچه استفاده می‌شود، دارد.

او با اشاره به اعلام آمادگی همکاری با میراث‌فرهنگی در راستای کمک به جبران عقب‌ماندگی موجود در حوزه بناهای تاریخی اضافه کرد: به‌ویژه در سطح ملی آماده جذب اعتبارات در حوزه میراث‌فرهنگی و حفظ بناهای تاریخی هستیم.

شجاعی در ارتباط با سامان‌دهی گنبد تاریخی سلطانیه نیز گفت: طرح مربوط به ارگ سلطانیه بسیار مهم است و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سامان‌دهی ارگ سلطانیه و اطراف آن یک نقطه عطفی برای مردم سلطانیه خواهد بود. سلطانیه موقعیت بی‌نظیری در سطح استان دارد و یک جاذبه تاریخی منحصر به فرد به شمار می‌رود.

او در ارتباط با موضوع چمن سلطانیه گفت: مساحت چمن قبلا ۲ هزار هکتار بوده که الان یک‌هزار و 300 هکتار از آن باقی مانده یعنی یک سوم آن به‌طور کامل از بین رفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از موضوعات مهم در کنار احیای چمن این است که پس از احیا چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. میراث‌فرهنگی و گردشگری می‌تواند با خوش فکری نسبت به بهره‌برداری متناسب همانند مسابقات اسب‌دوانی و… از چمن اقدام کند.

او با اشاره به اینکه چمن سلطانیه ظرفیت برگزاری مسابقات اسب سواری و… را هم دارد، اضافه کرد: خود چمن سلطانیه جدا از سایر جاذبه‌های شهرستان ظرفیت بالایی دارد که باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم.

شجاعی با اشاره به اینکه ما در استان گنج‌های بسیاری داریم ولی یاد گرفته‌ایم که از آن‌ها خوب استفاده نکنیم، گفت: انتظار داریم با یک برنامه حساب شده و جامع از این جاذبه بسیار ارزشمند استفاده شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020111931134

برچسب‌ها