افزایش 40 درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی در ایام نوروز

استاندار آذربایجان شرقی از افزایش 40 درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان در ایام نوروز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، عابدین خرم عصر روز دوشنبه 14 فروردین‌ماه 1402 در ارتباط تصویری با جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور مه با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: در نوروز امسال ۲ میلیون و ۲۹۱ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و ۱۸۹ هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کردند.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: در طول تعطیلات نوروزی امسال بیش از ۲۱ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شد که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشت.

او تصریح کرد: امسال بیش از ۳۱۲ هزار نفر در اقامتگاه‌های اصلی استان اقامت کردند که با احتساب سایر اقامتگاه‌ها این تعداد به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد و نشان می‌دهد که آذربایجان شرقی یکی از مقاصد اصلی سفرهای نوروزی بوده است.

خرّم با بیان اینکه تعداد تصادفات و تلفات جاده‌ای استان به‌رغم افزایش ترددها کاهش یافت، افزود: در طرح نوروزی امسال تعداد تصادفات با ۱۵ درصد کاهش به ۱۵۱۹ فقره و تعداد فوتی‌های ناشی از آن با ۴۵ درصد کاهش به ۱۶ نفر رسید.

او  بهسازی جاده‌ها و افزایش کیفیت راه‌ها را یکی از عوامل کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۳۸۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و ۳۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت و بهسازی شد.

خرم از رفع ۴۳ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های استان خبر داد و گفت: امسال نیز ۷۳ نقطه جدید شناسایی شده و در ۱۲ نقطه نیز عملیات راه‌سازی در حال اجراست. همچنین با وجود اینکه ۸۵ درصد ترددها در شریان‌ها و راه‌های اصلی استان ثبت شده، اما اکثر تصادف‌ها در محورهای فرعی و روستایی اتفاق افتاد که جای تامل دارد.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: حضور فعال چهار دستگاه خدمت‌رسان شامل پلیس راه، راهداری، هلال احمر و اورژانس در جاده‌های استان امسال کاملا مشهود بود و تقریبا در هر ۱۱ کیلومتر یکی از این دستگاه‌ها حضور داشتند.

خرم همچنین با اشاره به ایجاد ۷۰ نوروزگاه در جاده‌های منتهی به همه شهرهای استان برای استراحت مسافران گفت: در طول این ایام شاهد برگزاری ۳۵۰ برنامه فرهنگی و ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در این ۷۰ نقطه بودیم.

استاندار آذربایجان شرقی به آمار ترددهای مرزی، ریلی و هوایی استان نیز اشاره کرد و گفت: در نوروز امسال تردد از نقاط مرزی استان ۱۴۵ درصد، جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی ۱۰ درصد و تعداد پروازهای داخلی نیز ۱۰ درصد افزایش داشت.

خرم در پایان خواستار مساعدت وزارت راه و شهرسازی درخصوص اجرای مصوبه سفر استانی رئیس جمهوری مبنی بر بهسازی آسفالت و رفع نواقص آزادراه تبریز- زنجان و تامین قیر مورد نیاز برای آسفالت پروژه‌های راهسازی ازجمله بزرگراه‌های مراغه- هشترود و تبریز- بازرگان شد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 140201154247

برچسب‌ها