رشد 2 برابری بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: بازدید مسافران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی نسبت به سال گذشته 2 برابر رشد داشته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‎‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، حسن حسینی با اشاره به استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از استان مرکزی گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۲ بالغ بر یک میلیون و ۷۲۶ هزار و و ۲۰ نفر از اماکن و جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی بازدید کردند.

معاون گردشگری استان مرکزی تعداد اقامت در استان را ۲۰۴ هزار و ۳۴۲ نفر برشمرد و افزود: از اقدامات موثر انجام شده توسط استان مرکزی برای جذب گردشگر و مسافر، معرفی استان و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در فضای مجازی، وب سایت، اپلیکیشن گردشگری و تأمین زیرساخت‌های مناسب اعم از اقامت و پذیرایی بوده است،‌این موضوع باعث شده تا میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان در ایام نوروز نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 برابر افزایش پیدا کند.

او تصریح کرد: میزان اقامت در هتل‌های استان در ایام نوروز و ضریب اشغال به ۸۵ درصد و میزان اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان نیز به ۹۰ درصد رسید، البته خسارت‌های ناشی از بیماری کرونا در طی 2 سال اخیر بیش از این است. این ضریب اشغال‌ بخشی از خسارت‌های وارده ناشی از کرونا را جبران کرده است.

حسینی اضافه کرد: استان مرکزی دارای ۱۶ موزه دولتی و خصوصی است که در تعطیلات نوروزی ۱۴ هزار و ۴۱۸ نفر از این موزه بازدید کردند.

معاون گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در واقع یک استان عبوری و گذری محسوب می‌شود، اما با توجه به جاذبه‌های متعدد گردشگری همواره در طول سال‌های اخیر تلاش شده تا به یک استان اقامتی تبدیل شود و گردشگران و مسافران نیز این استان را به عنوان مقصد انتخاب کنند. این تلاش‌ها در سال‌جاری همچنان ادامه خواهد داشت.

او معرفی استان مرکزی را به عنوان منطقه هدف گردشگری، تکمیل و تأمین زیرساخت‌های جاذبه‌های گردشگری شاخص، همکاری و همپوشانی دستگاه‌ها در اجرای سند راهبردی گردشگری در استان و به‌روزرسانی طرح جامع گردشگری استان و برش شهرستانی و اجرای این طرح را بخشی از برنامه‌ریزی‌ها و اهداف گردشگری استان مرکزی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402011972615

برچسب‌ها