دعوت از سفرای کشورهای اکو برای بازدید از جشنواره کوچ عشایر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: با توجه به همزمانی جشنواره کوچ عشایر و مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل 2023 از سفرای کشورهای عضو اکو برای حضور در این جشنواره دعوت شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز 20 فروردین‌ماه 1402 در جلسه هماهنگی جشنواره کوچ عشایر در شهرستان بیله‌سوار گفت: 9 دوره جشنواره کوچ عشایر در سال‌های گذشته برگزار شده است و اهمیت این جشنواره باعث شده تا امسال برای نخستین‌بار شاهد برگزاری این رویداد به شکل بین‌المللی باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: با توجه به همزمانی این جشنواره با مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل 2023 سفرای حاضر در این مراسم برای بازدید از جشنواره کوچ عشایر دعوت شده‌اند تا از زیبایی‌های زندگی عشایری بازدید کنند.

او تاکید کرد: برگزاری جشنواره کوچ عشایر ظرفیتی برای نمایش توانمندی‌های قشر غیور عشایر این خطه است و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تلاش دارد تا با همکاری سایر ادارات این جشنواره را به بهترین شکل برگزار کند.

محمدی ادیب ادامه داد: زندگی عشایری جاذبه‌های منحصر به فردی برای گردشگران دارد و این قابلیت در شمال استان پررنگ‌تر است و برگزاری جشنواره‌های این چنین می‌تواند در معرفی این بخش از گردشگری به ویژه در سطح بین‌المللی موثر باشد و هماهنگی‌های اولیه برای حضور عشایر سایر نقاط کشور صورت گرفته است.

فرماندار بیله‌سوار نیز در این جلسه ضمن تشکر از حساسیت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره کمک کنند.

صاحبعلی اصغری افزود: تجربه موفق برگزاری این جشنواره در سال‌های گذشته نشان داده است که قابلیت اجرای آن به صورت بین‌المللی وجود دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020120292802

برچسب‌ها