اجرای بزرگترین طرح گردشگری کردستان با بیش از 3 هزار هکتار در سنندج

استاندار کردستان از اجرای بزرگترین طرح گردشگری استان در منطقه صلوات‌آباد سنندج خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این پروژه گردشگری در زمینی به‌وسعت سه هزار و ۵۰۰ هکتار در این منطقه اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه ٢٠ فروردین‌ماه ١٤٠٢ در جلسه‌ای که به منظور بررسی ابعاد ایجاد منطقه گردشگری در صلوات‌آباد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: منطقه صلوات‌آباد در مجاورت شهر سنندج، دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای اجرای طرح‌های تفریحی و گردشگری است و مردم نیز علاقه فراوانی به این منطقه دارند.

استاندار کردستان عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با اعلام آمادگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی یک طرح گردشگری بزرگ در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در این منطقه اجرا خواهد شد.

او با بیان اينکه سرمایه‌گذار، یک شرکت توانمند بوده و در کشورهای مختلف طرح‌های بزرگی را اجرا کرده است، افزود: در گام نخست سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری در این پروژه و در بخش‌های مختلف انجام خواهد شد.

زارعی‌کوشا یادآور شد: اجرای این پروژه تنها مختص به یک دستگاه و سازمان خاص نیست و توقع ما این است که همه ادارات و دستگاه‌ها آن را به‌عنوان یک طرح استانی و فرادستگاهی بنگرند و همه امکانات خود را پای کار آورند.

استاندار کردستان گفت: اجرای این پروژه به هیچ وجه نباید درگیر بروکراسی اداری و فرآیندهای دست و پاگیر آن شود و بر همین مبنا مدیران باید شخصاً مسائل را پیش ببرند.

او همچنین بر اهمیت بومی‌گرایی در طراحی بخش‌های مختلف این منطقه گردشگری تأکید کرد و افزود: در این محیط باید مجموعه‌ای ایجاد شود که ماهیت منطقه‌ای و بومی داشته باشد و مردم منطقه نیز در پیشبرد آن کاملا به‌کار گرفته شوند.

زارعی‌کوشا یادآور شد: مردم باید در این طرح بزرگ  احساس سهام‌داری داشته باشند و از آن به‌عنوان فرصتی در راستای ایجاد درآمد و اشتغال استفاده کنند.

استاندار کردستان پیگیری قرارگاهی این پروژه را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: امید است با جدیت موجود در میان مدیران اجرایی استان حتی‌الامکان تا یک‌سال بخش بزرگی از کار به نتیجه رسیده باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020120348805

برچسب‌ها