روستایی در ورامین که ۱/۵ تن گلاب تولید می کند

با آمدن ماه اردیبهشت علاقه‌مندان به سفر در جستجوی مقصدی برای دیدن باغ‌های گل محمدی و مراسم گلابگیری هستند چند سالی است که در میان شهرها و روستاهایی که در کشور مراسم چیدن گل و گلابگیری در آن انجام می شود نام روستای محمدآباد عربها شنیده می‌شود.

میراث آریا: چند روزی مانده به شروع ماه اردیبهشت برداشت گل محمدی و گلابگیری در باغ گل محمدی روستای «محمدآباد عربها» از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین آغاز شده است.

روستای محمدآباد عربها در فاصله 11 کیلومتری از شهر ورامین واقع شده و باغ‌هایی چشم نواز را در دل خود جای داده که می توان عطر گل محمدی را در آن استشمام کرد.

شرایط کشت گل محمدی با توجه به اینکه به آب کمی نیاز دارد، در شهرستانی مانند ورامین فراهم است با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب شهرستان، گلاب استحصال شده از این باغات از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. گرمای منطقه ورامین موجب شده است تا برداشت گل‌محمدی در این منطقه چند روزی زودتر از سایر مناطق کشور انجام شود.

پرورش گل‌محمدی طی چند سال گذشته و به همت بخش خصوصی در روستای محمدآباد عربها  انجام گرفته که اجرای آن علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی مناسب ، در توسعه و جذب گردشگران به منطقه نقش داشته است. به طوری که هرساله در اوایل اردیبهشت گردشگران زیادی از تهران برای شرکت در مراسم گلابگیری و خرید گلاب تازه به روستای محمدآباد عربها سفر می‌کنند.

هم اكنون بيش از يكهزار هكتار از اراضي روستاي محمد آباد عرب ها به صورت تلفيقي زير كشت گل محمدي رفته كه از اين باغات بيش از يك و نيم تن گلاب استحصال مي‌شود.

در روستای محمد عربها علاوه بر گلاب بيش از 50 نوع عرقيات گياهي، 40 نوع روغن و بيش از 20 تن داروي گياهي از باغات استحصال مي‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020131530817

برچسب‌ها