زمینه‌های خوبی برای رونق «گردشگری ورزشی» در کشور وجود دارد/ برگزاری رویدادهای ورزشی به جذب گردشگر خارجی کمک می‌کند/ افزایش میزبانی ایران از رقابت‌های بین‌المللی «بانوان»

وزیر ورزش و جوانان گفت: در خصوص‌گردشگری ورزشی خوشبختانه شرایط و زمینه‌های فراوانی به طور ذاتی در کشور وجود دارد که یکی از مهترین آنها برگزاری رویدادهای ورزشی و جذب تماشاگر و گردشگر است.

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، در گفت‌وگو با میراث‌آریا، با اشاره ضرورت توجه به بحث رونق گردشگری ورزشی در کشور، گفت: در خصوص‌گردشگری ورزشی خوشبختانه شرایط و زمینه‌های فراوانی به طور ذاتی در کشور وجود دارد.

او با بیان این‌که یکی از ساده‌ترین این زمینه‌ها برگزاری و تماشای رویدادهای ورزشی و همراهی تیم‌های ورزشی است، افزود: خارج از بحث برگزاری مسابقات ورزشی در کشور، انواع گردهمایی‌ها، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌های ورزشی و به نمایش گذاشتن رشته‌های جدید ورزشی در کنار دیگر موارد این چنینی، همگی نیاز به حضور گردشگر دارد که خوشبختانه شرایط آن در کشور ما به خوبی مهیاست.

 وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه به منظور جذب گردشگر، ادامه داد: میزبانی از رویدادهای ورزشی به عنوان اولین برنامه وزارت ورزش و جوانان مطرح می‌شود که امسال براساس آمار نسبت به سال‌های گذشته شاهد جهش خوبی در این امر بودیم.

سجادی همچنین اظهار کرد: امسال تلاش کردیم میزبان رویدادهای ورزشی بیشتری در کشور باشیم و از ظرفیت موجود بهترین بهره را ببریم.

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر این‌که آمار نشان‌دهنده‌ی این است که میزان رشد و پیشرفت کشور در این زمینه نسبت به سال‌های گذشته بسیار بالا بوده، افزود: افزایش میزبانی ما از رویدادهای ورزشی خصوصا در حوزه بانوان و در سطوح بین‌المللی بسیار چشمگیر بوده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020215761506