هفته میراث‌فرهنگی فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی اهواز است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز با بیان این‎که هفته میراث‌فرهنگی فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی این شهرستان است از برپایی نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی هفته میراث‌فرهنگی در شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، تبار قریب اظهار کرد: باتوجه به در پیش بودن هفته میراث‌فرهنگی و اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی و تخصصی مرتبط، نشست هم‌اندیشی برگزاری برنامه‌های قابل اجرا در این هفته با حضور سیروس داوودی نماینده تشکل‌های مردم‌نهاد در استانداری، فعالان فرهنگی و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد اهواز در محل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز ادامه داد: باتوجه به ظرفیت‌های متعدد تاریخی و فرهنگی در اهواز از جمله وجود بافت و بناهای تاریخی ارزشمند، این هفته فرصت مناسبی برای معرفی این ظرفیت‌ها به شهروندان و علافه‌مندان، به‌منظور ایجاد شرایط حفاظت بهینه و زمینه‌سازی احیای بناها با کاربری‌های متناسب و مرتبط است.

او خاطرنشان کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها، ضمن معرفی اهواز به عنوان یک مقصد گردشگری، می‌تواند این شهر را از مواهب اجتماعی، اقتصادی و اشتعال‌زایی نیز بهره‌مند سازد.

قریب افزود: در انتهای نشست، هر یک از حاضران، نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود را برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی در اهواز بیان کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020223478730

برچسب‌ها