خوزستان می‌تواند به مقصد گردشگری سلامت تبدیل شود

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان با بیان این‌که بیشتر گردشگرانی که از مرزهای خوزستان به کشور وارد می‌شوند، استان‌های دیگر را برای مقاصد درمانی انتخاب می‌کنند، از برنامه‌ریزی برای معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری سلامت خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جمال عامری‌نسب با اشاره به این‌که امروزه گردشگری سلامت در دنیا به شدت در حال گسترش است و هر روز بر تعداد کسانی که برای بهره‌مندی از امکانات درمانی و سلامت به کشورهای دیگر سفر می‌کنند، بیشتر می‌شود، تصریح کرد: گردشگری سلامت موجب ایجاد درآمدهای ارزی قابل توجهی برای کشورهای مقصد می‌شود، در ایران هم برخی از استان‌ها تلاش کرده‌اند تا جای خود را در میان مقاصد گردشگری سلامت باز کنند که در این میان استان خوزستان با توجه به فاصله نزدیک و داشتن مرزهای مشترک (زمینی و دریایی) با برخی از کشورها و البته دارا بودن ظرفیت‌های درمانی قابل توجه، می‌تواند از مقاصد گردشگری سلامت به حساب آید.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان ادامه داد: درحال حاضر بیشتر گردشگرانی که از مرزهای خوزستان به کشور وارد می‌شوند، استان‌های دیگر را برای مقاصد درمانی انتخاب می‌کنند که این موضوع به دلیل عدم معرفی ظرفیت‌های استان در این زمینه است.

او افزود: برای برطرف کردن این مشکل، ضروری است که بخش‌های مختلف از جمله میراث‌فرهنگی، دانشگاه علوم‌پزشکی، دیگر ارگان‌های مرتبط و بخش خصوصی دست به دست هم دهند و مشکلات موجود را هموار کنند.

عامری‌نسب عنوان کرد: نهادها و ارگان‌های مرتبط باید به درستی نقش خود را در زمینه بازاریابی، حمل‌ونقل، اسکان و خدمات رفاهی ایفا کنند، چرا که همه این عوامل در کنار ظرفیت‌های درمانی بر میزان رضایت‌مندی گردشگری سلامت تأثیرگذار خواهد بود.

سرپرست معاونت گردشگری خوزستان اظهار کرد: باتوجه به این موضوعات، در روزهای گذشته، نشستی به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات موجود در زمینه توسعه گردشگری سلامت استان در محل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان باحضور مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز، کارشناسان گردشگری سلامت دانشگاه، نمایندگان انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان و کارشناسان گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان برگزار شد. همچنین مقرر شد در زمینه برگزاری یک تور آشناسازی از کشورهای همسایه برای معرفی ظرفیت‌های درمانی استان برگزار شود واکاوی‌های لازم انجام و زمینه‌های همکاری مشترک بین اعضای جلسه و دیگر بخش‌های مرتبط بررسی شود.

او افزود: بر این اساس، بنا شد یک دبیرخانه مرکزی نیز برای برگزاری این تور آشناسازی تشکیل و جلسات به صورت مستمر برگزار و کمیته‌های تخصصی برای این رویداد تشکیل شوند.

انتهای پیام/

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020225478831

برچسب‌ها