تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میراث‌فرهنگی و دانشگاه آزاد اسلامی کرمان منعقد شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی استان کرمان گفت: تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و میراث‌فرهنگی کرمان منعقد شد.

به‌گزارش میراث‌اریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی 28 اردیبهشت‌ماه 1402 در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان و تعدادی از معاونان این دانشگاه اظهار کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان برای اجرای طرح‌های مرمتی نیاز به پشتوانه مطالعاتی و همچنین پژوهش‌های علمی دارد که در این زمینه دانشگاه آزاد می‌تواند کمک زیادی به این اداره‌کل کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی استان کرمان افزود: در خصوص مرمت یک بنای تاریخی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری نگاه علمی دانشگاهیان و نگاه تخصصی میراث‌فرهنگی بسیار متفاوت است که باید این نگاه‌ها همسو شوند.

او به انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه باهنر و و نتایج مطلوب آن در حوزه میراث‌فرهنگی اشاره کرد و گفت:  انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی کرمان نیز با هدف استفاده از منابع و ظرفیت‌های موجود طرفین برای ارتقای سطح همکاری دوجانبه، صیانت از آثار ارزشمند فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی، استفاده از توانایی‌های جامعه دانشگاهی و همچنین ارتباط و تبادل امکانات و اطلاعات علمی و پژوهشی است.

فعالی از ایجاد ارتباطات علمی از طریق دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌های علمی، تحقیقاتی مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشجویی از دیگر مواردی است که  در تفاهم‌نامه مذکور آورده شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020228459793

برچسب‌ها