۲۵۰۰ زائر پیاده رضوی وارد مشهد شدند

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت ۲۵۰۰ زائر پیاده از داخل و خارج از کشور برای زیارت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) وارد شهر مشهد شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حسین رضایی با اعلام این خبر گفت: صدنفر از این زائران در قالب چهار کاروان از شهرهای کربلا، سامرا و نجف اشرف کشور عراق بودند و بقیه زائران نیز از شهرهای بابل، آمل و بجنورد برای زیارت امام رضا(ع) وارد مشهد شدند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده تعداد زائران پیاده‌ای که تا پایان دهه کرامت به مشهد وارد خواهند شد به ۱۰ هزار نفر از کشورهای همسایه و استان‌های خراسان شمالی، قم، تهران، البرز، گلستان، سمنان و همدان خواهد رسید.

او تصریح کرد: هم اکنون ۷۰۰ نفر زائر پیاده از شهرهای بابل و آمل و ۱۲۰ نفر زن از شهر فریمان در مسیر هستند و تا پایان دهه کرامت زائران پیاده دیگری از شهرهای استان به مشهد خواهند رسید.

او تصریح کرد: پنج ایستگاه ثابت خدمت‌رسانی در مسیر نیشابور به مشهد، سه ایستگاه در مسیر گلبهار به مشهد، دو ایستگاه در مسیر فریمان به مشهد و دو ایستگاه هم به صورت سیار در مسیرهای منتهی به این شهر برای ارائه خدمات رفاهی و اسکان به زائران مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020231770518

برچسب‌ها