سامانه جامع گردشگری سلامت ایران رونمایی شد

سامانه جامع گردشگری سلامت ایران با حضور معاون گردشگری کشور، رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی مشهد، مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی، مشاور وزیر و رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور در مشهد به صورت آزمایشی رونمایی شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، علی‌اصغر شالبافیان پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مراسم رونمایی از این سامانه اظهار کرد: این سامانه نتیجه همکاری و همگرایی در شورای راهبری گردشگری سلامت کشور و تغییر نوع نگاه در بدنه دولت برای بکارگیری بخش خصوصی و سرآغاز یک تحول است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: این سامانه پس از گذراندن دوره آزمایشی به سایر مراکز درمانی و شهرهای کشور نیز تسری پیدا خواهد کرد.

او بر ضرورت ارائه مشوق‌هایی برای استفاده از این سامانه تاکید کرد و گفت: باید الگو بودن این سامانه را حفظ کرده و فرآیندها برای خدمت‌رسانی راحت و آسان به بیماران گردشگری سلامت تسهیل شود.

شالبافیان هم‌چنین با اشاره به اجرای طرح سامان‌دهی افراد ارائه‌دهنده خدمت به گردشگران سلامت خارجی اظهار کرد: سامان‌دهی شبکه غیر رسمی ارائه‌دهندگان خدمت در حوزه گردشگری سلامت یک ضرورتی است که اقداماتی انجام شده در استان خراسان رضوی در این زمینه، باید به استان‌های دیگر تسری پیدا کرده و در دیگر استان‌ها هم اجرایی شود.

معاون گردشگری کشور با اشاره به سامانه جامع گردشگری سلامت تصریح کرد: استان‌های تهران، قم و فارس در نوبت‌های بعدی می‌توانند از از این سامانه استفاده کنند.

او با اشاره به لغو روادید با ۳۳ کشور گفت: ظرفیت‌های گردشگری سلامت و این سامانه باید در بازارهای هدف گردشگری سلامت شناسانده شود.

هم‌چنین سیدجواد موسوی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این جلسه گفت: اهتمام جدی از سوی بخش خصوصی وجود دارد که خدمت به زائران و گردشگران سلامت تسهیل شود.

او افزود: امیدوارم با راه‌اندازی سامانه جامع گردشگری سلامت بتوانیم به زائران کشورهای همسایه که ارادتی خاص به حضرت رضا (ع) دارند خدمت شایسته‌ای انجام دهیم.

حسین نیکونام رئیس انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: تمام ذینفعان و دست اندرکاران از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان، وزارت امور خارجه  و دیگر دستگاه‌های مسئول در این زمینه حداکثر تعامل و همراهی را دارند.

 همچنین داوود خوش‌شکن مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ظرفیت‌های گردشگری سلامت این دانشگاه اشاره کرد.

در ادامه معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از بخش گردشگری سلامت بیمارستان امام رضا (ع) بازدید کرد.

سامانه جامع گردشگری سلامت ایران رونمایی شد

انتهای پیام/

کد خبر 1403022101123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha