موزه فرهنگ و هنر بافق میزبان برنامه شبی در موزه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق از برگزاری برنامه شبی در موزه در محل موزه فرهنگ و هنر بافق به مناسبت هفته میراث فرهنگی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، لیلی رنجبر روز سه‌شنبه دوم خردادماه گفت: عصر روز گذشته برنامه شبی در موزه در محل موزه فرهنگ و هنر شهرستان بافق با حضور مسئولان و مردم برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق در خصوص این برنامه عنوان کرد: سخنرانی محسن رفیعیان عضو هیئت‌علمی گروه شهرسازی دانشگاه یزد پیرامون پاسداشت میراث‌فرهنگی، اجرای نمایش خونه قدیمی و همچنین رونمایی از سنگ‌قبر قدیمی ۹۰۰ ساله موجود در خانه پیر محل سکونت وحشی بافقی، اجرای شعرخوانی و... از برنامه‌های شبی در موزه بود.

رنجبر با اشاره به رونمایی سنگ خانه پیر یا همان سنگ‌قبر وحشی بافقی متعلق به ۹۰۰ سال پیش در این برنامه، ادامه داد: این سنگ‌قبر در قرن نهم و دهم هجری در خانه‌ای که وحشی بافقی در آن ساکن بوده، نگهداری می‌شده است.

 او بیان کرد: بعد از وفات او مردم در کنار این سنگ به یاد وحشی بافقی، شمع روشن می‌کردند که این سنگ‌قبر اکنون به موزه وحشی بافقی منتقل می‌شود.

رنجبر گفت: با توجه به شعار سال ۱۴۰۲ درزمینه‌ی میراث فرهنگی، هویت و نشاط اجتماعی است، حفظ میراثفرهنگی ازجمله منقول و غیرمنقول، طبیعی و معنوی و... باعث حفظ هویت ماست و باید سعی کنیم این هویت در شهرسازی‌ها فراموش نشود.

موزه فرهنگ و هنر بافق در فضایی به وسعت دو هزار مترمربع بازسازی و در آن ۱۸۰۰ اثر در زمینه‌های نوشت‌افزار، کتاب، موسیقی و گالری‌های قدیمی به نمایش گذاشته‌شده است.

این موزه که دارای بخش‌های مختلفی ازجمله بخش نمایش تاریخ و فرهنگ بافق، کتابخانه، واحد سمعی و بصری، نمایشگاه آثار معاصر، آموزش و پروش و دوران دفاع مقدس است، موفق به دریافت مجوز موزه ملی شده است.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020302104782

برچسب‌ها