اختتامیه جشنواره دست‌بافت‌ها و دست‌ساخته‌های بومی اردکان امشب برگزار می‌شود

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان از برگزاری آئین اختتامیه جشنواره دست‌بافت‌ها و دست‌ساخته‌های بومی اردکان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مصطفی سپهری با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با حضور بیش از ۵۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی و مشاغل خانگی در رشته‌های زیلوبافی، کار بافی، تولیدی پوشاک، روغن‌گیری، صنایع چوب، حوله بافی، شمع‌سازی، زیورآلات دست‌ساز، عروسک‌های بافتنی و انواع ترشیجات خانگی از 20 خرداد برپاشده که امروز پنجشنبه 25 خرداد آیین اختتامیه این جشنواره با مشارکت خانه تاریخی سلامت شریف‌آباد برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان افزود: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، اجرای موسیقی زنده، رونمایی از عروسک‌های دست‌ساز اردکانی، تور بافت گردی شریف‌آباد، اجرای گروه هنری ناشنوایان و تور قنات گردی اخشیج اول از برنامه‌های اختتامیه این جشنواره است.

سپهری هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی فرهنگ، آداب‌ورسوم، صنایع‌دستی و ارتقای صنعت گردشگری شهرستان عنوان کرد و افزود: برگزاری رویدادهای متنوع زمینه رونق گردشگری و توسعه اقتصاد گردشگری را فراهم می‌کند.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020325104649

برچسب‌ها