برگزاری کارگاه خلاقیت و ایده‌پردازی صنایع‌دستی با محوریت حصیربافی در بافق

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق از برگزاری کارگاه خلاقیت و ایده پردازی صنایع‌دستی با محوریت حصیربافی در بافق خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، لیلی رنجبر روز شنبه 27 خردادماه با اعلام این خبر گفت: هم‌زمان با هفته صنایع‌دستی روز پنج‌شنبه 25 خردادماه، کارگاه ایده پردازی و خلاقیت صنایع‌دستی با حضور اساتید کشوری، سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان و کارشناسان این حوزه و جمعی از هنرمندان شهرستان در محل سالن همایش‌های آهن شهر بافق برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق افزود: در این کارگاه آموزشی راهکارهایی در خصوص چگونگی ایجاد خلاقیت، ایده پردازی، بازاریابی و... در کسب‌وکار و صنایع‌دستی ارائه شد.

او با بیان اینکه تعداد زیادی از مردم بافق در رشته حصیربافی مشغول فعالیت هستند و این رشته از صنایع‌دستی مهم رایج این شهرستان است، هدف از برگزاری این کارگاه را ایجاد تنوع و خلاقیت در صنایع‌دستی بافق و رشته حصیربافی عنوان کرد.

رنجبر ادامه داد: در شهرستان بافق حدود ۲۰۰۰ نفر هنرمند رشته حصیربافی فعال هستند که با توجه به وجود بیش از ۲۴۰۰ هکتار نخلستان در این شهرستان و تأمین مواد اولیه صنعت حصیربافی، این هنر یکی از صنایع اصیل و ریشه‌دار این شهرستان است که قدمتی کهن دارد و این شهرستان، در سال ۱۴۰۱ به‌عنوان شهر ملی حصیربافی ثبت‌شده است.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402032710443

برچسب‌ها