نمایشگاه صنایع‌دستی در کتابخانه مرکزی خوزستان برپا شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز گفت: 20 صنعتگر صنایع‌دستی، تولیدات خود را طی سه روز در محل کتابخانه مرکزی استان خوزستان به نمایش گذاشتند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، تبار قریب در آخرین روز از خردادماه ۱۴۰۲ ضمن عرض خسته نباشید به هنرمندان و مجریان این نمایشگاه، گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی را نباید به روز و هفته و مناسبت خاصی پیوند زد و در مسیر معرفی آثار فرهنگی، همه سال را باید تبدیل به نمایشگاه آثار هنرمندان و صنعتگران این حوزه کرد تا پیام اقتصادی و فرهنگی هنرمند به بهترین شکل ممکن به جامعه منتقل شود. 
 
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز افزود: باتوجه به تعدد هنرمندان صنایع‌دستی اهواز و تنوع محصولات تولیدی و با هدف آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با صنایع‌دستی، نمایشگاه سه روزه‌ای در محل کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد و با استقبال گرم علاقه‌مندان مواجه شد.
 
او با اشاره به این موضوع که درمجموع ۲۰ صنعتگر در رشته‌های چرم، مینای سفال، فیروزه‌کوبی، حصیربافی، زیورآلات سنتی، گلیم، دست‌بافته‌ها، خراطی چوب و تذهیب در این نمایشگاه شرکت داشتند، ادامه داد: باتوجه به استقبال صورت‌گرفته، نمایشگاه یک‌روزه‌ای نیز در شهر کتاب اهواز واقع در مجتمع تجاری خلیج‌فارس برگزار شد که نشان‌دهنده قابلیت‌های بی‌شمار شهرستان اهواز در حوزه صنایع‌دستی است.
 
قریب گفت: آموزش و تولید صنایع‌دستی، یکی از مهم‌ترین راهکارهای ایجاد اشتغال و توزیع درآمد، به ویژه در مناطق کم‌برخوردار و یا روستایی است و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز در تلاش است تا با معرفی و حمایت از فعالان و تولیدات این‌حوزه، زمینه گسترش بیش از پیش این بخش را فراهم آورد.
 
\"\"
 
\"\"
 
\"\"
 
\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14020401478452

برچسب‌ها