افتتاح 3 طرح بزرگ گردشگری در دور دوم سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر دوم رئیس‌جمهوری به استان قرار است سه طرح بزرگ گردشگری افتتاح شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور افزود: این طرح‌ها که با حجم سرمایه‌گذاری 1550 میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود زمینه اشتغال ۱۷۵ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرح‌های گردشگری افتتاحی سفر دوم رئیس‌جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد روزانه ظرفیت پذیرایی از ۲۳۸۰ نفر را دارد.

طالبی پور تصریح کرد: دولت برای به مرحله بهره‌برداری رساندن این طرح‌ها ۴۰۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران پرداخت کرده است.

او گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 7770 مترمربع به زیربنای زیرساخت‌های گردشگری استان افزوده می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مجموعه پارک آبی یاسوج مهم‌ترین طرح افتتاحی سفر دوم رئیس‌جمهور در حوزه گردشگری است، افزود: این طرح که در زمینی به مساحت ۶۲۰۰ مترمربع احداث‌شده روزانه ظرفیت پذیرایی از ۲ هزار نفر را دارد.

طالبی‌پور ادامه داد: مرکز گردشگری سرگرمی تفریحی پارک آبی در ورودی شهر یاسوج و منطقه تل خسرو با سرمایه‌گذاری 1200 میلیارد ریال و ۱۵۰ فرصت شغلی مهم‌ترین طرح افتتاحی حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در سفر دوم است.

او یادآور شد: استخر شنا، استخر بچه‌ها، استخر درمانی، وان نمک، سالن ماساژ، رودخانه آرام و انواع سرسره‌های آبی ازجمله مواردی بوده که در پارک آبی پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: عملیات اجرای طرح پارک آبی یاسوج در سال ۱۳۹۵ آغازشده بود حدود دو سال در شرایط تعطیلی به سر می‌برد با استقرار دولت سیزدهم و تزریق منابع لازم از محل تسهیلات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

طالبی‌پور گفت: همچنین در سفر تیرماه رئیس‌جمهور به استان همچنین یک مجموعه پذیرایی و یک مجتمع گردشگری به ترتیب در آبشار یاسوج و روستای ده برآفتاب بویراحمد افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041901722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha