روستای ملی جوراب پشمی در رامسر به ثبت می‌رسد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر از برنامه‌ریزی جهت ثبت روستای ملی جوراب پشمی در اشکور رامسر خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، نادر سحرخیز با بیان این مطلب که صنایع‌دستی شهرستان رامسر الگویی مناسب جهت اشتغالزایی است، گفت: تولیدات داخلی صنایع‌دستی که نقش مهمی در اشتغالزایی دارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، تعداد هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان رامسر را بیش از ۵۰۰نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: تعداد هنرمندان صنایع‌دستی رامسر بیش از اینهاست که لازم است مورد شناسایی و حمایت قرار گیرند.

او تنوع تولیدات صنایع‌دستی در شهرستان گردشگری رامسر را یک فرصت دانست و با اشاره به صنایعی مانند نمدمالی‌، حصیربافی، چادر شب، نواع بافتنی‌ها، سفال و تعداد زیادی از هنرهای بومی و ارزنده گفت: چنانچه از این هنرمندان حمایت شود پرداختن به همین حرفه‌های هنری، نقش مهمی در اشتغالزایی در شهرستان رامسر ایفا می کند. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسر به برنامه‌ریزی جهت تقویت عرضه فروشگاهی صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: بخش مهمی از مشکلات این هنرمندان فروش محصولات بی کیفیت و خارجی است که باید با آن برخورد شود تعداد زیادی از دکه‌های غیر اصولی در شهر و محورهای گردشگری که در حال عرضه اینگونه محصولات هستند در شان دست‌ساخته‌های هنری هنرمندان نیست.

سحرخیز یکی دیگر از برنامه‌های این اداره را معرفی روستاهای ملی در حوزه صنایع‌دستی برشمرد و بیان کرد: دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در دهستان اشکور رامسر برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم پرونده ثبت روستای ملی جوراب پشمی را در سال ۱۴۰۲ به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042201899

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha