آموزش صنایع‌دستی در هیرمند سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هیرمند از پایان دوره اول آموزش صنایع‌دستی با هدف کارآفرینی و افزایش توانمندی هنرجویان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مهدی پودینه واحد اظهار کرد: این دوره آموزشی در قالب سه رشته خامه‌دوزی، لباس محلی و حصیربافی در دو بخش مرکزی و قرقری از ۲۰ فروردین سال‌جاری تا ۲۰ تیر  برگزار شد.

او افزود: آموزش پیشرفته و اصولی صنعتگران صنایع‌دستی از جمله اهداف برگزاری این دوره‌ها بود که هنرجوها در زمینه‌های فوق مهارت‌های لازم را فرا گرفتند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هیرمند ادامه داد: در این دوره‌های آموزشی تقریباً ۱۲۴ هنرجو مشارکت کردند و دوره‌ها توسط مربیان برجسته برگزار شد.

او تصریح کرد: هنرجویان پس از طی دوره‌های آموزشی و کسب نمره قبولی، موفق به دریافت گواهی مهارت شده و از مزایا و تسهیلات برای ایجاد کسب و کارهای خانگی بهره‌مند شدند.

پودینه واحد تأکید کرد: آموزش و تولید صنایع‌دستی با توجه به خشکسالی‌هایی که دامنگیر مردم در شمال سیستان و بلوچستان است راهکار مهمی برای ایجاد اشتغال پایدار به شمار می‌رود و به معیشت زندگی افراد کمک می‌کند.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1402042702216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha