قابلیت تولیدات صنایع‌دستی استان کرمان برای پوشش بازارهای جهانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: تنوع اقلیم و فرهنگ در استان موجب تولید صنایع‌دستی متنوع شده و بالغ بر ۷۰هزار هنرمند در بیش از صد رشته آثاری با بهترین کیفیت تهیه می‌کنند که بسیاری از بازارهای جهانی را می‌تواند پوشش بدهد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی سه‌شنبه 27 تیرماه 1402 در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کرمان اظهار کرد: گردشگری به عنوان یک صنعت پیشرو و پاک در دنیا مطرح است و بسیاری از کشورها محور توسعه خود را در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی قرار داده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به داشته‌های بسیار غنی تاریخی، فرهنگی و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: این استان هفت اثر ثبت جهانی دارد و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری، بخشی از محورهای توسعه استان در این بخش مطرح است.

فعالی بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۷۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ورود گردشگر به استان را داشته‌ایم زیرا زیرساخت‌ها توسعه یافته و شرایط بهتری مهیا شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: پنج شهر ملی صنایع دستی را در استان داریم و این ظرفیت‌ها در کشور کم نظیر است.

فعالی با اشاره به اینکه صادرات چمدانیِ صنایع‌دستی معمولا صد دلار به ازای هر گردشگر است و آمار دقیقی در کشور از این حوزه وجود ندارد، گفت: در سال گذشته ۲۲۵ هزار و ۴۱۶ دلار صادرات چمدانی صنایع‌دستی داشته‌ایم.

او خاطرنشان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش تولیدات صنایع‌دستی استان است که قابل عرضه است و اگر بتوانیم بازاری را در لبنان و شهرهای هدف ایجاد کنیم، زمینه خوبی برای صادرات خواهد بود و هنرمندان این عرصه نیاز به کمک و حمایت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042702257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha