حضور گردشگران با قطار گردشگری در مراسم یوم العباس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، استان زنجان گفت: گردشگران با قطار گردشگری برای دومین بار در مراسم یوم العباس حسینیه اعظم زنجان شرکت کردند.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، گفت: ظهر روز گذشته چهارشنبه ۴ مردادماه ۳۲۰ نفر از عزاداران حسینی با قطار گردشگری با عنوان کاروان عشق در مراسم یوم العباس زنجانی شرکت کردند و در ایستگاه راه آهن زنجان با استقبال گرم مقامات استانی، خادمین حسینیه اعظم زنجان و مردم زنجان مواجه شدند.  

حضور گردشگران با قطار گردشگری در مراسم یوم العباس
مدیرکل میراث‌فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با حضور در مراسم استقبال از عزاداران حسینی افزود: مسافران پس از پذیرایی در سالن ایستگاه قطار، در مراسم عزاداری و سپس در مراسم ناهار شرکت کردند و پس از آن راهی دسته حسینیه اعظم زنجان شدند. این قطار با هدف فراهم‌سازی زمینه حضور گردشگران معنوی در حسینیه اعظم زنجان بود.

حضور گردشگران با قطار گردشگری در مراسم یوم العباس 
صفوی گفت: آیین عزاداری حسینیه اعظم زنجان همه‌ساله در روز هشتم محرم با حضور هزاران عزادار حسینی از سراسر کشور برپا می‌شود. در این روز خیابان‌های حد فاصل حسینیه اعظم زنجان تا امام زاده حضرت سید ابراهیم به بزرگ‌ترین قربانگاه شیعیان جهان بدل می‌شود. این آیین به عنوان دهمین میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.  

حضور گردشگران با قطار گردشگری در مراسم یوم العباس
او افزود: قطار فوق‌العاده گردشگری یوم العباس قطار با ظرفیت ۳۲۰ نفر ساعت هفت صبح روز چهارشنبه ۴ مردادماه از ایستگاه راه‌آهن تهران حرکت و ۱۱ صبح به ایستگاه راه آهن زنجان وارد شد و ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه ایستگاه راه‌آهن زنجان را به مقصد تهران ترک کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050500286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha