بهترین بازار ایجاد اشتغال در کشور حوزه صنایع‌دستی است/ برنامه‌ریزی برای برندسازی و بازاریابی صنایع‌دستی

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع‌دستی که در ایران تولید می‌شود از نظر کیفیت در دنیا بی‌نظیر است.

سید کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از خدماتی که می‌تواند جایگزین نفت شود، به طور حتم صنایع‌دستی و نیز گردشگری است که توجه به این حوزه‌ها از سوی دولت و مجلس ضروری است.

او افزود: ما در تولید صنایع‌دستی در دینا در صدر جدول هستیم و از نظر تنوع و کیفیت نیز رتبه بالایی داریم با این حال این هنر صنعت نیازمند تقویت توجه است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از تنوع فرهنگی نیز خوشبختانه در ایران شاهد تنوع فرهنگی غنی هستیم که به همین تعداد تنوع فرهنگی در استان‌های مختلف  مختلف صنایع‌دستی مختلف داریم از این رو باید قدر این صنایع و تولیدات را بیشتر بدانیم.

این نماینده مجلس با بیان این که موضوع عرضه صنایع دستی به بازارهای داخلی و خارجی یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد، یادآور شد: برندسازی، تجاری‌سازی و بازاریابی صنایع‌دستی ایرانی نیازمند برنامه‌ریزی است. این محصولات تولیدی باید دربازارهای داخلی و خارجی به شکل مطلوبی عرضه شوند.

دلخوش در ادامه صحبت‌های خود گفت: کیفیت صنایع‌دستی ایرانی در دنیا بی‌نظیر است این در حالی است که از نظر قیمت نیز صنایع‌دستی ما مناسب است.

او به حمایت‌های دولت و مجلس از صنایع‌دستی ایرانی اشاره کرد و افزود: در قانون برنامه هفتم می‌توان از صنایع‌دستی حمایت کرد. مجلس آماده همکاری با دولت است و امید این را داریم که صنایع‌دستی تولید شده از سوی هنرمندان ایرانی به بهترین شکل در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود.

این نماینده مجلس در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی که از سوی هنرمندان ایرانی تولید می‌شود در دنیا مشتری‌های خود را دارد و چنانچه بتوان در بازارهای خارجی برای آن‌ها بازاریابی انجام داد به طور حتم شاهد افزایش صادرات صنایع‌دستی کشورمان به سایر کشورهای دنیا خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050700361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha