ارزش‌های فرهنگی رامسر بازآفرینی می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر، اظهار کرد: باید با رویکرد فرهنگی و کمترین دخل و تصرف از ارزش‌های فرهنگی و ظرفیت‌های مهم بافت با ارزش رامسر بهره‌برداری شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، نادر سحرخیز گفت: بازآفرینی شهری در احیای آثار تاریخی در توسعه گردشگری موثر خواهد بود. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسرطرح بازآفرینی شهری را در صورتی که توجه ویژه به آثار تاریخی شود مهم و با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان ویژه گردشگری رامسر دارای بافت تاریخی‌فرهنگی است که باید در این طرح از ظرفیت‌های موجود این آثار بهره‌برداری شود.

او وجود آثار مهمی مانند هتل قدیم رامسر، هتل سخت‌سر، ساختمان تاریخی شهربانی، باغ سی هکتاری، بلوار تاریخی و تعداد زیادی از آثار تاریخی شهر رامسر و همچنین قلعه زیبا و تاریخی مارکوه در شهر کتالم و سادات شهر را از ظرفیت‌های مهم در بازآفرینی شهری رامسر برشمرد و گفت: هر کدام از این آثار قابلیت تبدیل به مراکز فرهنگی و هنری را دارند و لازم است در کنار بهبود وضعیت بافت فرسوده حرمت گذاری بر این آثار با رویکرد مرمتی در نظر گرفته شود. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی رامسر همچنین توجه به محله‌ها و قابلیت‌های آن را مورد توجه دانست و بیان کرد: به‌عنوان مثال محله نمد مالان در شهر رامسر و محله کوزه گران در شهر کتالم می تواند پایلوت مهمی برای توسعه صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شود.

سحرخیز توجه به آداب و رسوم مردم شهر را در بازآفرینی شهری مهم عنوان کرد و افزود: باید با رویکرد فرهنگی و کمترین دخل و تصرف از ظرفیت‌های مهم بافت با ارزش بهره‌برداری شود

انتهای پیام/

کد خبر 1402051000564

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha