ساماندهی ورودی‌های ارومیه برای توسعه گردشگری شهری امری ضروری است 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی ورودی‌های ارومیه از نخاله‌های ساختمانی و مشاغل کاذب برای توسعه و رونق گردشگری این شهرستان اجتناب‌ناپذیر است. 

حجت‌الاسلام سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میراث آریا با اشاره به اینکه توجه به زیبایی بصری و منظر شهری نقش مهمی در معرفی یک شهر دارد، اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف در بحث توسعه گردشگری ارومیه عدم توجه به ساماندهی ورودی‌های این شهر است که به‌دلیل وجود مشاغل کاذب، انباشت نخاله‌های ساختمانی و رهاسازی فاضلاب منظره نازیبایی در این ورودی‌ها ایجاد شده است. 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: ساماندهی ورودی‌های شهر نیاز به یک همت و کار جهادی دارد که دستگاه‌های مربوطه اعم از شهرداری، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اداره‌کل راه و شهرسازی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و .‌.. می‌توانند نقش مهمی در این راستا ایفا کنند. 

او ادامه داد: در حال حاضر ورودی ارومیه از طرف فرودگاه و خیابان خرمشهر محل استقرار ضایعات‌فروشان شده، ورودی شهر از طرف پل شهید کلانتری و کمربندی محل رهاسازی فاضلاب و تجمع آهن‌فروشان شده و در اطراف باغ رضوان نیز انباشت نخاله‌های ساختمانی به دلیل ساخت یک بیمارستان نیمه‌کاره وضعیت نامناسبی ندارند. 

حجت‌الاسلام ذاکر تصریح کرد: وقتی مسافری وارد شهر می‌شود در نگاه اول چشمش به ورودی‌های آن می‌افتد که موجب نقش بستن خاطره نامناسب و تجربه بدی از گردشگری می‌شود و وقتی ذهن مسافر تحت تاثیر قرار می‌گیرد برای تغییر آن نیاز به هزینه و تبلیغات فراوانی است درحالی که توجه به زیبایی شاز هزینه کمتری دارد. 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه اغلب مراکز اقامتی ارومیه در اطراف میدان ولایت‌فقیه و یا همان مرکز قرار دارند وجود مشاغل کاذب، معتادان متجاهر و خانه‌های فرسوده و خیابان‌های نامناسب نیز ضربه مهلکی به توسعه گردشگری این شهرستان می‌زند که برای حل این مشکل باید هر چه سریع‌تر پروژه میدان امام اجرایی شود. 

او بیان کرد: ارومیه در گذشته به باغ‌شهر و پاریس ایران معروف بود که به دلیل داشتن طبیعت زیبا و بکر و جاذبه‌های تاریخی منحصربه‌فرد یکی از قطب‌های گردشگری ایران محسوب می‌شده است و با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از طرح‌های نخبگان و کارشناشان باید این چهره زیبایی گذشته را زنده کرد. 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: ایجاد سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه بین‌راهی در معابر ورودی و خروجی شهر از جمله دیگر اولویت‌ها باید باشد چرا که کمبود این واحدها در ارومیه بیش از پیش به چشم می‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051700848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha