آغاز عملیات اجرایی مرمت شهر تاریخی استرآباد (گرگان) در هفته دولت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی مرمت بخش دیگری از شهر تاریخی استرآباد(گرگان) در هفته دولت سال‌جاری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری صبح امروز یکشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۲ در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: با حمایت شهرداری و شورای شهر گرگان در هفته دولت عملیات اجرایی مرمت شهر تاریخی استرآباد (گرگان) آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تصریح کرد: مدیریت شهری گرگان برای مرمت شهر تاریخی استرآباد بودجه خوبی را تخصیص داده است و از هفته دولت مرمت این بافت با ارزش آغاز می‌شود تا چهره این بافت تغییر کند.

او تأکید کرد: پس از ۱۷ سال با همکاری شهرداری عملیات اجرایی تپه تاریخی قلعه‌خندان گرگان را آغاز کردیم تا این بافت به المان شهری تبدیل شود.

ساوری گفت: شهر تاریخی استرآباد (گرگان) ۱۵۷ هکتار است که هنوز شناخته‌ نشده و باید رسانه‌ها در حوزه این اثر ارزشمند تاریخی به ما کمک کنند تا مانند سایر بافت‌های تاریخی مطرح کشور آن را معرفی کرده و زمینه ثبت جهانی آن را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052201165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha