پیگیری مقدمات جذب گردشگر سلامت از ترکمنستان و قزاقستان به گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان با اشاره به زیرساخت‌های مطلوب و در حد جهانی بخش درمان این استان گفت: مقدمات جذب گردشگر سلامت از ترکمنستان و قزاقستان در حال انجام است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سعید گل‌فیروزی امروز دوشنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: فعالیت سه مرکز آنژیوگرافی و سه مرکز جراحی قلب، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های استان برای ورود گردشگران سلامت است که در کنار آن تکمیل نیازهای درمانی دیگر مورد توجه قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان خاطرنشان کرد: یکی از مراکز مورد توجه گردشگران سلامت در گلستان، استفاده از ظرفیت جراحی زیبایی است که تاکنون چند گردشگر خارجی از امکانات مراکز درمانی استان در این بخش استفاده کرده و قابلیت گسترش آن نیز وجود دارد.

او در ادامه به اقدامات شاخص دولت سیزدهم در بخش درمان استان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی مراکز جراحی قلب باز در گنبدکاووس و گرگان با توجه به فعالیت یک مرکز در کردکوی، از شاخص‌ترین اقدامات یک سال اخیر دولت بود که بخشی از دغدغه مردم برای درمان بیماری فراگیر قلب را کم کرد.

گل‌فیروزی افزود: بسیاری از عمل‌های قلب مورد نیاز مردم گلستان در این مراکز انجام می‌شود و تلاش داریم با حضور متخصصان و کادر پزشکی و جراحی متخصص و مجرب، امکان انجام عمل پیوند قلب را در گرگان فراهم کنیم.

او بیان کرد: در یک سال گذشته نخستین دستگاه ام‌آرآی دولتی در گنبدکاووس راه‌اندازی شد و بعدازآن ۲ دستگاه دیگر در گرگان و علی‌آبادکتول نصب شد که منتظر صدور مجوز بهره‌برداری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: همچنین یک دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان آزادشهر نصب‌شده و دستگاه غیر آنژیوگرافی کردکوی نیز راه‌اندازی شد.

گل‌فیروزی در پایان یادآور شد: همچنین دستگاه توموتراپی در بیمارستان پنج آذر گرگان نصب‌ شده که پس از اخذ مجوز سازمان‌ انرژی اتمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052301257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha