نخستین جلسه انجمن میراث‌فرهنگی در خاش سیستان و بلوچستان برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خاش گفت: نخستین جلسه انجمن میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان به مناسبت هفته دولت در محل سالن اجتماعات بخشداری ایرندگان برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، ملک مسعود ریگی در این جلسه که سه‌شنبه 31 مردادماه 1402 برگزار شد، گفت: امیدواریم با کمک و همکاری همه‌جانبه در بهبود کیفیت تمام فعالیت‌ها موفق‌تر از گذشته حرکت کنیم که در این زمینه هفته دولت فرصتی مناسب برای بازگوکردن خدمات ارائه شده است.

او افزود: حفظ و نگهداری از مواریث فرهنگی، معرفی آثار تاریخی و طبیعی منطقه، مشارکت در مرمت و بهسازی از جمله مأموریت‌های مهم انجمن‌ها است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خاش بر ضرورت ایجاد انجمن‌ها برای پیشبرد برنامه‌ها و استفاده از ظرفیت مردمی در این‌خصوص تأکید کرد و ادامه داد: اشیا و آثار تاریخی ملموس با همکاری مردم و انجمن‌ها و مجموعه میراث‌فرهنگی با پشتوانه حقوقی و قانونی حفاظت می‌شوند و اهمیت حفظ آثار ناملموسی که سینه‌به‌سینه از گذشتگان و نیاکان از ما به ارث رسیده است دراین‌بین بیشتر احساس می‌شود که در این راستا باید در نگهداری و ترویج این مهم تلاش کرده و فرهنگ‌سازی انجام شود.

بخشدار ایرندگان در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت حفظ مواریث فرهنگی از طرف همه اقشار جامعه، گفت: میراث‌فرهنگی متعلق به همگان است و می‌طلبد همه ما با احساس تکلیف و دلسوزانه در راه حفظ و حراست از این آثار تلاش کنیم و در قبال این آثار مسئولیت‌پذیر باشیم.

عنایت‌الله ایرندگانی به استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌ها اشاره کرد و افزود: توانایی‌های افراد در کارگروهی بیشتر ثمربخش است و کار تشکیلاتی و گروهی نشان داده که خروجی مثبت دارد.

او تصریح کرد: امیدواریم انجمن‌ها و متولیان امر بیش از گذشته به این مهم بپردازند، ما هم بی‌تردید در کنار شما خواهیم بود تا نتایج این همکاری و همیاری‌ها به شکوفایی فرهنگ و صنعت گردشگری و صنایع‌دستی منطقه کمک کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060100049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha