شهرستان جوانرود قطب گردشگری تجاری کرمانشاه است/ ضرورت برنامه‌ریزی برای افزایش ماندگاری گردشگران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: شهرستان جوانرود قطب گردشگری تجاری استان کرمانشاه است که باید برای افزایش ماندگاری گردشگر در این شهرستان برنامه‌ریزی شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز پنجشنبه  ۲ شهریورماه در دیدار با فرماندار جوانرود، گفت: در شهرستان جوانرود با توجه به ظرفیت ویژه‌ای که وجود دارد، موضوع اصلی ما گردشگری و صنایع‌دستی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: هرچند که جوانرود قطب گردشگری تجاری استان است، اما به لحاظ امکانات گردشگری تفریحی ضعف دارد.

او ادامه داد: برای افزایش ماندگاری گردشگر در شهرستان جوانرود باید امکانات رفاهی و تفریحی ویژه‌ای راه‌اندازی شود که در کنار خرید باعث جذب گردشگران شود.

فرمانی گفت: خوشبختانه چند سرمایه‌گذار برای احداث پروژه‌های تفریحی در شهرستان پای کار آمده‌اند که در صورت دریافت مجوزهای لازم می‌توان شاهد اتفاقات مثبتی در حوزه گردشگری شهرستان بود.

او در ادامه به اهمیت برگزاری جشنواره‌های فصلی در شهرستان اشاره کرد و افزود: مسأله جشنواره‌های گردشگری می تواند بخشی از ضعف شهرستان در حوزه ماندگاری گردشگر را جبران کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، ادامه داد: شهرستان جوانرود در حوزه میراث ناملموس ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که می‌تواند موضوع برگزاری این جشنواره‌ها قرار گیرند.

همچنین نامدار حسینی فرماندار جوانرود نیز در این دیدار اظهار کرد: گردشگری برای ما بسیار مهم است و با توجه به وجود بازارچه مرزی جزو اولویت‌های اصلی شهرستان است.

فرماندار جوانرود ادامه داد: صنعت گردشگری با توجه به وضعیت ویژه ثبت جهانی هورامان / اورامانات باعث رشد اقتصادی منطقه شده و سالانه شاهد ورود هزاران گردشگر از سراسر ایران در منطقه هستیم.

او تصریح کرد: یکی از نیازهای عمده شهرستان توسعه زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی است که با توجه به اینکه امکانات موجود پاسخگوی نیاز شهرستان نیست باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حسینی در خاتمه به اهمیت تبلیغات گردشگری اشاره کرد و گفت: همه شهرستان جوانرود را با بازارچه مرزی آن می‌شناسند، در حالی که به لحاظ جاذبه‌های گردشگری از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است که باید معرفی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060200093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha