نمایشگاه صنایع‌دستی اربعین در پایانه برکت مهران برپا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی وسوغات محلی ویژه اربعین در پایانه برکت مرزمهران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی مدیرکل استان امروز 4 شهریور 1402 با اعلام این خبر اظهار کرد: هم‌زمان با پدیده عظیم اربعین در مرز بین‌المللی مهران نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی در پایانه برکت مرز مهران در مسیر بازگشت زائران برپا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: شناخت فرهنگ و آداب و رسوم زوار حسینی یکی از برنامه‌ها و اهداف نمایشگاه در شهرستان مهران است.

او سوابق تاریخی و تمدنی استان ایلام را از سرمایه‌های غنی استان ایلام دانست و خاطر نشان کرد: در فرصت کنگره عظیم اربعین در صدد معرفی آثار تمدنی و تاریخی استان ایلام در ابعاد مختلف هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: مهیا کردن امکان تهیه و خرید سوغات استان ایلام درغرفه‌های برپا شده برای زوار اربعین حسینی در نمایشگاه مهران فراهم می‌شود.

شریفی در ادامه افزود: شناخت و معرفی توانمندی‌های هنرمندان ایلامی و آشنایی زوار با فرهنگ و آداب و رسوم و سوغات و صنایع‌دستی و غذاهای محلی از اهداف برپایی نمایشگاه بوده و افزایش توان اقتصادی هنرمندان نیز در دستور کار است.

او گفت: تردد زائران اربعین حسینی از استان ایلام که دروازه عتبات عالیات است، فرصتی است تا ضمن ارائه خدمت و خدمات‌رسانی رسانی به زائران، مجالی برای آشنایی با صنایع‌دستی و سوغات محلی استان ایلام در بین زوار در مرز مهران فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060400207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha