عملیات بررسی، شناسایی و ثبت آثار تاریخی در 8 شهرستان ایلام انجام شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از انجام عملیات بررسی، شناسایی و ثبت آثار تاریخی 8 شهرستان از ابتدای سال تا کنون در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی مدیرکل استان امروز 7 شهریور 1402 با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون عملیات بررسی و شناسایی آثار تاریخی، طبیعی و ناملموس بین 20 تا 35 اثر در هر شهرستان شامل شهرستان‌های ایلام، ملکشاهی، آبدانان، بدره، دره‌شهر، چرداول، مهران، چوار انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: از جمله عملیات بررسی و شناسایی در این شهرستان‌ها می‌توان به بررسی میدانی و جمع‌آوری مستندات و مدارک فنی، تهیه حداقل 10 تصویر از اثر، تهیه و تکمیل پرونده ثبت اثر بر اساس فرمت ابلاغی وزارت و نقشه برداری اثر جهت تعیین عرصه پیشنهادی اشاره کرد.

شریفی تصریح کرد: بررسی و شناسایی در شهرستان‌های ایلام و ملکشاهی با اعتباری به مبلغ 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی در حال انجام است .

او همچنین به عملیات بررسی و شناسایی آثار در شهرستان‌های آبدانان، بدره و دره‌شهر اشاره کرد و گفت: عملیات بررسی و شناسایی آثار تاریخی، طبیعی و ناملموس در این شهرستان‌ها که با اعتباری به مبلغ 750 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی به اتمام رسیده و تعداد 35 پرونده آماده ارائه برای ثبت در فهرست آثار ملی هستذد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه عملیات بررسی و شناسایی آثار تاریخی درشهرستان چرداول با اعتباری به مبلغ 800 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی در حال انجام است، عنوان کرد: بررسی و شناسایی دو پرونده ثبت یادمان‌های دفاع مقدس در شهرستان مهران با اعتباری به مبلغ 900 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی نیز به اتمام رسیده است.

شریفی همچنین به بررسی و شناسایی آثار تاریخی شهرستان چوار با اعتباری به مبلغ 800 میلیون ریال اشاره کرد و ادامه داد: این آثار باستانی در سطح این شهرستان‌ها شناسایی و در صورت ثبت مزایایی از جمله بازسازی، مرمت و بهسازی به آنها تعلق می‌گیرد و هر شهرستانی که آثار ثبت شده بیشتری را دارا باشد از اعتبارات و حفاظت زیادی نیز بهره‌مند می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060700484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha