شرکت‌کنندگان رالی بین‌المللی جاده ابریشم ۲۰۲۳ وارد زنجان شدند

معاون گردشگری استان زنجان گفت: شرکت‌کنندگان رالی بین‌المللی جاده ابریشم ۲۰۲۳ در ششمین روز از هفته دولت وارد زنجان شدند و در اقامتگاه‌های سنتی گلجان و دیلان دیلان حسن ابدال شهرستان زنجان اقامت کردند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، داود آبیان گفت: ۲۶ نفر با ملیت ترکیه، ایریا، آلمانی، ایتالیایی، ازبکستانی با ۹ خودروی شرکت‌کننده در رالی بین‌المللی جاده ابریشم از دانوب کشور مجارستان تا اورخون کشور مغولستان با مسافت تقریبی ۱۲هزار کیلومتر ساعت ۴ صبح امروز وارد زنجان شدند و در اقامتگاه‌های سنتی گلجان و دیلان دیلان حسن ابدال شهرستان زنجان اسکان یافتند.

معاون گردشگری استان زنجان افزود: این شرکت‌کنندگان از مرز زمینی بازرگان به ایران وارد شده‌اند و امروز از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری استان زنجان به ویژه بزرگ‌ترین گنبد آجری جهان بازدید خواهند کرد.

این رالی که از۲۰ آگوست تا ۱۶ سپتامبر، ۱۱ هزار کیلومتر را طی خواهد کرد و پس از گذر از صربستان، بلغارستان، ترکیه، ایران، آذربایجان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و چین گذر کرده و در مغولستان به پایان خواهند رسید.

او گفت: این رالی به معرفی تاریخ و غنای فرهنگی کشورهای مسیر به جهان، به ویژه افکار عمومی اروپا کمک کننده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060700501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha