حضور پرشور خانواده‌ها محور مهم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حضور پرشور خانواده‌ها در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی را محور مهم این مراسم دانست.

به گزارش میراث آریا به نقل از میزان، نشست خبری تشریح برنامه‌های پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با عنوان «لشکر حسین (ع)» صبح امروز سه‌شنبه ۷ شهریورماه با حضور حمیدرضا خونویی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در محل این سازمان  برگزار شد.

در این نشست حمیدرضا خونویی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن پیش‌بینی حضور ۴میلیونی جمعیت در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی و موکب‌های مردمی را عنصر مهم این پیاده‌روی دانست و گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی که یک دهه استمرار داشته و به صورت خودجوش برگزار می‌شود، امسال در یک مسیر ۲۰ کیلومتری از میدان امام حسین با برپایی نماز صبح و زیارت عاشورا آغاز می‌شود و تا میدان و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی ادامه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی ۱۳۰۰ موکب در مسیر به ارائه خدمات می‌پردازند. این موکب‌ها مردمی اداره شده و برخی از آنان به صورت خانوادگی و یا با همراهی چند خانواده با هم اداره می‌شود.

خونویی درباره انتخاب موکبداران تأکید کرد: فراخوانی منتشر شد که طی آن علاقه‌مندان به برپایی موکب با نام‌نویسی توانستند آمادگی و درخواست‌های خود را برای دریافت موکب به منظور ارائه خدمات به زائران اعلام کنند.

وی ویژگی‌های پیاده‌روی اربعین امسال را در نظر گرفتن تمهیدات خاص برای رفاه حال خانواده‌ها دانست و افزود: برای رفاه حال خانواده‌ها تمهیداتی ویژه در نظر گرفته‌ شده است، همچنین برنامه‌ای مجازی که بتواند نقشه مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی را نشان دهد طراحی شده است و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به آن از این خدمات استفاده کنند؛ بنابراین به واسطه فضای مجازی امکانات رفاهی اطراف مسیر حرکت و پیاده‌روی برای زائران مشخص خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تأکید کرد: در راستای ایجاد امکانات رفاهی مناسب برای خانواده‌ها موکبی با نام حضرت ام‌البنین(س) در نظر گرفته شده که هدف آن ارائه خدمات به بانوان و کودکان است. این موکب فضایی برای استراحت کودکان و بانوان فراهم می‌کند. همچنین خدمات پزشکی و سلامتی به واسطه نهادهای ذی‌ربط در طول پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی ارائه می‌شود. از سوی دیگر حمل‌ونقل رایگان خصوصاً در ایستگاه‌های مترو که در مسیر پیاده‌روی قرار دارند، در نظر گرفته شده است.

خونویی بر رفاه حال شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی جاماندگان اربعین تأکید و اظهار کرد: در محل حرم حضرت عبدالعظیم حدود پنج پارکینگ برای زائران حسینی در نظر گرفته شده است، در عین ‌حال مساجد و حسینیه‌ها و تکایایی که در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی قرار دارند، طبق هماهنگی‌هایی انجام شده، در روز اربعین به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

وی درباره مدیریت جمعیت اطراف حرم حضرت عبدالعظیم در ساعات مملو از زائران گفت: برای مدیریت و ایجاد رفاه حال خانواده‌ها و در اوج حضور زائران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در سه‌ نقطه اصلی غرب، شرق و شمال حرم مکان‌های در نظر گرفته ‌شده است که میزبان عمده زائران خواهد بود تا مدیریت شکل‌گرفته و با حجم زیاد جمعیت در یک زمان برای زیارت حرم مواجه نشویم.

خونویی به سامانه تلفنی پاسخگو برای رفاه حال زائران اشاره و بیان کرد: سامانه تلفنی که پاسخگوی زائران و موکبداران باشد در نظر گرفته شده و شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی طی تماس با شماره ۱۸۳۷ از ساعت ۸ تا ۱۷ و در روز اربعین از ساعت ۶ صبح تا ۲۰ می‌توانند پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند. پخش زنده مراسم از رسانه ملی انجام خواهد شد.
انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402060700550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha