کارگاه آموزش حصیربافی ویژه کودکان و نوجوانان در بافق یزد برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق از برگزاری کارگاه آموزش حصیربافی ویژه کودکان و نوجوانان، میز سلامت و صبحانه سالم در بافق خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، لیلی رنجبر با اعلام این خبر گفت: روز پنجشنبه نهم شهریورماه ۱۴۰۲ کارگاه آموزش حصیر بافی ویژه کودکان و نوجوانان، میز سلامت و صبحانه سالم در کاروانسرای میدان خان بافق برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق افزود: این کارگاه آموزشی به همت کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.

رنجبر تصریح کرد: گروهی از اعضای کانون به همراه والدین خود بعد بازدید از بناها و بافت‌تاریخی شهر در کاروانسرای میدان خان حضور یافتند و در کارگاه آموزش حصیربافی شرکت کردند.

او اظهار کرد: اجرای قصه‌گویی با لهجه و فرهنگ بافقی، استقرار میز سلامت توسط پرسنل شبکه بهداشت ویژه کودکان و والدین، بازدید از اماکن تاریخی شهر و سفره و صبحانه سالم از دیگر برنامه‌های این روز بود.

به گفته رنجبر هدف از برگزاری چنین رویدادهایی آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با بافت‌تاریخی و فرهنگ اصیل شهر بافق و کسب تجربه زندگی در بافت‌تاریخی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061000722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha