دستگاه‌های خدمات‌رسان و مواکب ایلام تا سه روز پس از اربعین پای کار باشند

استاندار و رئیس ستاد اربعین ایلام گفت: تمامی د ستگاه های خدمت رسان و مواکب استان به ویژه در مرز مهران باید تا سه روز پس از اربعین پای کار باشند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، حسن بهرام نیا استاندار و رئیس ستاد اربعین ایلام امروز 13شهریور 1402 در نشست ستاد ویژه اربعین حسینی(ع) در مهران گفت: تمامی دستگاه های اجرایی برای سه روز آینده برای بازگشت زوار پای کار باشند، مواکب و کمیته‌های ستاد اربعین تا سه روز پس از اربعین بایستی به خدمات رسانی به زوار را ادامه دهند.

استاندار و رئیس ستاد اربعین ایلام افزود: اتوبوس به اندازه در پایانه برکت برای حمل و نقل زوار به شهرهای محل سکونت خود ذخیره شده است، عملیات حمل و نقل زوار و انتقال به شهرهای مقصد به خوبی انجام شده و روان بوده است.

بهرام نیا اضافه کرد: امسال از ظرفیت تاکسی های اینترنتی در پایانه برکت برای جابجایی زوار در مسیر برگشت استفاده می شود اما نرخ کرایه بر اساس مصوبه استان خواهد بود، نظارت بر نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی بایستی تشدید شود.

او تأکید کرد: در مسیرهای پرتردد مثل مهران به دهلران گشت های پلیس راه حضوری پررنگ داشته باشند، مسیرهای منتهی به شهر مهران و در شهرهای ایلام، سرابله، ایوان و دهلران در بحث گشت‌های پلیس تقویت شوند.

استاندار و رئیس ستاد اربعین ایلام عنوان کرد: در اربعین امسال تعداد دو سردخانه بعد از میدان اربعین در مرز مهران راه اندازی شد، این سردخانه ها نقش مهمی در تامین و توزیع به موقع آب خنک داشته برای زوار اربعین داشته است و با تأمین اعتبار از وزارت نفت این مهم میسر شد و از وزیر نفت قدردانی می‌کنم.

او ادامه داد: مراسم معنوی و بزرگ و سنتی چمر در راستای تکریم از خدمات مواکب و مردم فردا (سه‌شنبه) در پایانه برکت برگزار می شود.

بهرام نیا اظهار کرد: با توجه به نیاز قرارگاه عتبات عالیات در کربلا و نیاز مواکب به یخ، هماهنگی لازم در جهت تأمین و ارسال یخ به شهر کربلا انجام شد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402061400940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha