بیش از ۱۲هزار اتوبوس، زائران را از مرز مهران به شهرهای محل سکونت خود انتقال دادند

استاندار و رئیس ستاد اربعین ایلام با حضور در پایانه مرزی مهران گفت: تاکنون بیش از ۱۲هزار اتوبوس، زائران را به شهرهای محل سکونت خود انتقال دادند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، حسن بهرام نیا استاندار و رئیس ستاد اربعین ایلام عصر روز پنج‌شنبه 16 شهریور 1402 با حضور در پایانه مرزی مهران گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جمعیتی افزون بر ۳۶۰هزار نفر از زوار را با ناوگان حمل و نقل عمومی به شهرهای مبدا انتقال دادند.

استاندار و رئیس ستاد اربعین ایلام افزود: بیش از ۶۰درصد زائران اربعین  با وسیله نقلیه شخصی به مرز مهران مراجعه کرده‌اند.

بهرام‌نیا تصریح کرد: از ابتدای ماه صفر تا امروز یک‌ میلیون و ۹۵۴ نفر از مرز مهران خارج و یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر نیز از طریق این مرز وارد کشور شده‌اند.

او ادامه داد: تاکنون بیش از ۳میلیون و ۵۰هزار زائر از مرز مهران تردد کرده‌اند، با احتساب ورود و خروج، ۱۵۵هزار نفر از زوار هم‌اکنون در عراق هستند و افزون بر ۱۵۰هزار زائر نیز سرریز از مرزهای پنج‌گانه به این میزان ورود از مرز مهران  تردد می‌کنند. 

بهرام‌نیا عنوان کرد: برای جابه‌جایی و انتقال این تعداد زوار به شهرهای مبدا ۲۶۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز است و رایزنی‌های لازم در این خصوص با مقامات کشوری انجام شده است که هرچه سریع‌تر این تعداد اتوبوس به مرز مهران اعزام شود.

او بیان کرد: برای کاهش بار ترافیک در پایانه برکت ۴۰۰ نفر از زوار به فرودگاه ایلام برای جابه‌جایی با هواپیمای ۳۳۰ منتقل شده‌اند.

استاندار ایلام اظهار کرد: از تعداد ۷۰۰ دستگاه ناوگان درون شهری ۲۰۰ دستگاه تاکنون در اختیار زائران قرار گرفته و تا امشب نیز ۲۵۰ دستگاه دیگر در اختیار سازمان راهداری قرار می گیرد.

بهرام نیا خاطر نشان کرد: با جمع‌آوری موکب‌ها پس از ایام اربعین هم اکنون بار اصلی بر عهده چندین موکب است که در این خصوص از ظرفیت آستان قدس رضوی و ستاد عتبات عالیات برای افزایش تهیه غذا به هنگام موج پایانی زوار به مرز مهران استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061601046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha