آغاز اجرای الگوی آجری سردر مغازه‌های بازار سمنان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان از آغاز اجرای الگوی آجری بر سردر مغازه‌های بازار تاریخی سمنان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، بهمن اخلاقی با اعلام این خبر گفت: برای حفظ اصالت بنا، ایجاد زیبایی بصری و جلوگیری از انجام اقدامات سلیقه‌ای کسبه محترم بازار سمنان، طی تفاهم‌نامه‌ای، الگوی آجری سر درب مغازه‌های بازار، توسط مشاور میراث‌فرهنگی طراحی و توسط مالکان در حال اجرا است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان افزود: در این طرح تأمین بخشی از مصالح و نظارت بر روند اجرای آن با اداره میراث‌فرهنگی شهرستان سمنان است و این اداره برای اجرای این طرح در دیگر واحدهای تجاری بازار به‌صورت مشارکتی اعلام آمادگی می‌کند.

اخلاقی گفت: عملیات سامان‌دهی تأسیسات سرمایشی بازار تاریخی سمنان در قالب المان‌های سنتی در بام بازار و انجام آجرفرش بام بازار سمنان به‌صورت مشارکتی نیز دستور کار این اداره قرار دارد.

او افزود: بازار بزرگ سمنان که اوایل دوره قاجار  متناسب با اقلیم خاص منطقه کویری ساخته‌شده است، درواقع معرف بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی شهر سمنان است و در سال‌های اخیر بخش‌های مختلفی از این مجموعه که قلب تجاری شهر نیز به شمار می‌رود مرمت، سامان‌دهی و استحکام‌بخشی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061801104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha