مترددین مرز مهران نسبت به سال قبل ۹ درصد رشد داشته است

استاندار و رئیس ستاد اربعین ایلام از رشد 9 درصدی تردد زائران نسبت به سال گذشته در مرز مهران خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز شنبه ۱۸ شهریورماه در نشست ستاد اربعین استان، با قدردانی از همه اعضای ستاد اربعین استان، مردم شهرستان‌های استان و خادمان اباعبدالله الحسین‌(ع )، گفت: با کمک همه مردم و مسئولان، اربعین امسال به‌خوبی برگزار شد و زوار با آسودگی خاطر به زیارت عتبات عالیات رفتند و در برگشت نیز تمهیدات خوبی اندیشده شد که زوار در کمترین زمان به مقاصد خود انتقال داده شوند.

استاندار و رئیس ستاد اربعین ایلام خدمات‌رسانی به زوار را یک موهبت الهی ذکر کرد و عنوان کرد: این موهبت الهی نصیب مردم استان ایلام به ویژه مردم شهر مهران شده است که با تمام وجود از زوار پذیرایی کردند و میزبانی شایسته برای عاشقان اباعبدالله الحسین (ع ) بودند.

بهرام نیا با اشاره به رشد ۹ درصدی مترددین مرز مهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: سال قبل کل مترددین مرز مهران ۳ میلیون و ۶۰ هزار بود که امسال از اول صفر تاکنون ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار از مرز مهران تردد کردند که این مقایسه، رشد ۹ درصدی تردد زوار از مرز مهران نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

او به آمار کل ورود و خروج از پایانه مرزی مهران از اول صفر تاکنون اشاره و اعلام کرد: جمع کل خروج از پایانه مرزی مهران از اول صفر تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ و میزان ورودی به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار رسید.

استاندار ایلام تصریح کرد: از ۶۰۰ هزار تبعه خارجی در کشور عراق، ۱۳۰ هزار تاکنون از مرز مهران وارد کشور شدند.

او ادامه داد: مهمانوازی مردم ایلام و ارتقا زیرساخت‌ها موجب ثبت رشد ۹ درصدی مترددین از مرز مهران در مقایسه با سال گذشته شد و زوار بار دیگر با خاطره خوش مهران را ترک کردند.

رییس ستاد اربعین استان گفت: در قالب ۲۲ هزار و ۶۵۹ سفر ۵۴۷ هزار زائر از پایانه برکت به مقاصد خود انتقال داده شدند که در قالب سهم سفر اربعین، برای انتقال زوار با ناوگان حمل و نقل عمومی، سهم ایلام از کل مرزهای شش‌گانه در ایام اربعین ۶۸ درصد بود.

وی اضافه کرد: روز گذشته ۲هزار و ۲۰۰ و از بامداد تا صبح امروز ۷۵۰ دستگاه اتوبوس زوار را به محل سکونت خود انتقال دادند. از معاون اول رییس جمهور و وزیر کشور به خاطر تامین اتوبوس موردنیاز برای انتقال زوار قدردانی می‌کنم. با دستور معاون اول رییس جمهور و پیگیری های وزیر کشور از تمامی استان‌ها برای تسریع در انتقال زوار به مقاصد خود اتوبوس وارد مهران شد.

وی با اشاره به تلاش‌های مدیران برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین، گفت: با وجود کمبود اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های حوزه اربعین، مدیران از ظرفیت خود استفاده کردند و با موافقت وزیر کشور و به شرط ورود و نظارت سازمان بازرسی استان، عملیات پروژه‌های ضروری اربعین با ترک تشریفات آغاز شد.

وی بر لزوم ثبت و ضبط هم اموال برای اربعین سال آینده تاکید و خاطرنشان کرد: هر مدیر مربوطه ستاد اربعین استان قبل از خروج از مهران، اموال مورد استفاده در اربعین را ثبت و ضبط کند.

وی همچنین ضمن تاکید بر پاکسازی و نظافت کامل شهر مهران، افزود: از امروز ظرف یک هفته شهر مهران، پایانه شهید  سلیمانی و پایانه برکت باید پاکسازی شود.

استاندار ایلام بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده میدان اربعین مهران با اِلمان‌های زیبا متاثر از کربلا طراحی و یک مسجد در پایانه برکت ساخته می شود و باید در اسرع وقت عملیات این دو پروژه مهم اجرایی شود.

وی ضمن قدردانی از خدمات همه مدیران و کارکنان دستگاه‌های خدمات‌رسان در اربعین، تاکید کرد: دستگاه ها اجرایی اقدامات خود را مستندسازی کنند.

رییس ستاد اربعین استان ایلام تاکید کرد: انتقال زوار با ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان صفر بر اساس نرخ مصوب اربعین است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061801123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha