ورود بیش از ۵۰۰ هزار زائر به مشهد

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: مجموعه ورودی زائران ما از اول دهه پایانی صفر تا امروز ۵۴۶ هزار و ۷۹۸ نفر بوده و بیش از یک میلیون نفر شب اسکان رسمی، موقت و اضطراری داشته‌ایم.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در سومین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آمار ورودی زائران ما در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۳ هزار و ۸۸۷ نفر بوده که نسبت به روز مشابه آن در سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: شب گذشته ۳۹۱ هزار و ۲۸۲ نفر اسکان داشتیم، مجموعه ورودی زائران ما از اول دهه پایانی صفر تا امروز ۵۴۶ هزار و ۷۹۸ نفر بوده و بیش از یک میلیون نفر شب اسکان رسمی، موقت و اضطراری داشتیم، بیشترین تردد با وسایل نقلیه شخصی جاده‌ای با ۱۵۴ هزار و ۴۲۸ نفر انجام شده و در مراحل بعدی از طریق حمل‌ونقل ریلی ۲۰ هزار و ۵۲۳ نفر، هوایی ۹۷۶۲ نفر و جاده‌ای عمومی ۹۱۷۴ نفر به مشهد سفر کردند.

گنابادی‌نژاد با اشاره به برگزاری جلسه ستاد خدمات سفر استان در روز گذشته گفت: در زمینه نصب نرخنامه و کنترل نرخ‌های همه خدمات به ویژه اسکان، حمل‌ونقل، تاکسی و خدمات عمومی واحدهای تجاری مخصوصا در اطراف حرم تاکید ویژه شده است، در حوزه اسکان دیگر چیزی به نام خانه مسافر فاقد مجوز فعالیت نخواهد داشت، هر خانه مسافر فاقد مجوز از ناحیه فرمانداری پلمب‌ تلقی شده است.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تاکید کرد: زائران هنگام تهیه بلیت رفت از هر مبادی سراسر کشور، هم‌زمان بلیت برگشت را نیز تهیه کنند، هم‎چنین برای پیشگیری از سرگردانی ، قبل از عزیمت به مشهد حتما مکان اقامت خود را مشخص کنند.

او گفت: در صورتی که زائران بخواهند از ظرفیت‌های اسکان موقت و اضطراری استفاده کنند می‌توانند با شماره 37045-051 تماس بگیرند.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی درباره تامین برخی نیازمندی‌های زائران در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: در جلسه کارگروه ملی زیارت که وزیر بهداشت و درمان نیز در آن حضور پیدا کرده بود موضوعاتی از جمله تامین نیروی انسانی و کادر درمان، تجهیزات، امکانات و دارو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر بهداشت قول داد که شخصا دهه آخر صفر در مشهد مستقر شده و نیازهای استان را تامین کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061801124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha