مساجد کرمانشاه می‌تونند به قطب تولید صنایع‌دستی تبدیل شوند

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: مساجد کرمانشاه این ظرفیت رادارند که با سامان‌دهی افراد متقاضی کار و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی به قطب صنایع‌دستی تبدیل شوند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه در ‌جلسه‌ای با هیأت امنای مسجد ثار الله شهر کرمانشاه، اظهار کرد: ارزانترین و در دسترس‌ترین صنعتی که می‌تواند بالاترین میزان اشتغالزایی را داشته باشد هنر صنعت صنایع‌دستی است که با کمترین سرمایه و صرفا با تکیه بر هنر دست هنرمندان می‌تواند منجر به اشتغالزایی و سود دهی شود. 

او افزود: با توجه به تجربه این اداره‌کل در بحث توسعه صنایع‌دستی در بین مردم به این نتیجه رسیدیم که یکی از فرصت‌های مغفول مانده در این حوزه با توجه به شعار سال و منویات مقام معظم رهبری مساجد و کانون‌های فرهنگی هستند. 

کوگانی تصریح کرد: با توجه به امکانات و حسن نظر مسئولین مساجد، این اماکن می‌توانند تبدیل به قطب تولید و توسعه صنایع‌دستی شوند.

او افزود: با توجه به اینکه مسجد ثارالله دارای پایگاه اجتماعی بسیار قوی فعالی است را به عنوان پایلوت در نظر گرفتیم و مطمئن هستیم می‌توان نتایج خوب و قابل توجهی را شاهد بود. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، تاکید کرد: تمام تلاشمان را می‌کنیم که با ارائه آموزش‌های رایگان توسط اساتید برجسته شاهد جذب حداکثری مردم مومن محلات باشیم.

در پایان جلسه مسئولین مسجد و کانون فرهنگی ثارالله با ابراز خرسندی از این تعامل قول مساعدت برای همکاری لازم را دادند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022201147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha