ضرورت تربیت راهنمایان گردشگری چینی‌زبان/ آمادگی سرمایه‌گذاران چینی برای ساخت هتل و سایر مراکز اقامتی و پذیرایی در استان فارس

در نشست هم‌اندیشی مسئولان و فعالان گردشگری استان فارس با هیأت مقامات اداره فرهنگ و گردشگری استان ژجیانگ چین بر ضرورت تربیت راهنمایان گردشگری چینی‌زبان، سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل و افزایش تعاملات در زمینه توسعه گردشگری میان دو استان تأکید شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، صبح امروز یکشنبه 19 شهریورماه 1402 نشست مسئولان و فعالان گردشگری فارس با هیأت 9 نفره از مقامات اداره فرهنگ و گردشگری استان ژجیانگ چین در هتل زندیه شیراز برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس برگزار شد، روح‌الله روانشاد مسئول هماهنگی امور معاونت گردشگری این اداره‌کل ضمن خوش‌آمدگویی به مقامات چین گفت: این نشست به‌منظور هماهنگی و تبادل‌نظر در راستای تعاملات دوسویه هر دو استان در حوزه‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری و صنایع‌دستی برگزار شده است.

او ضمن معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان فارس در حوزه‌های گردشگری، تاریخی، فرهنگی، ادبی، طبیعی، مذهبی و گردشگری سلامت گفت: در شیراز باوجود حدود 1500 تأسیسات گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، دفاتر خدمات مسافرتی و جهان‌گردی و بیش از 3000 راهنمای گردشگری مسلط به زبان‌های خارجی ظرفیت مناسبی برای پذیریش گروه‌های خارجی وجود دارد.

مسئول هماهنگی امور معاونت گردشگری استان فارس خاطرنشان کرد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در زمینه تورهای ورودی، خروجی و داخلی فعالیت دارند و نیز به لحاظ ظرفیت قوی استان در حوزه گردشگری سلامت و پزشکی تعدادی نیز در این حوزه فعالیت می‌کنند.

روانشاد به تنوع فرهنگی و قومی فارس نیز اشاره و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تشکیل دبیرخانه ملی دائمی عشایر کشور در استان از ظرفیت تورهای عشایر برای معرفی آداب، سنن و فرهنگ عشایر به گردشگران خارجی نیز استفاده می‌شود.

او به راه‌اندازی میز ملی گردشگری ادبی در شیراز اشاره کرد و افزود: این شهر به لحاظ جایگاه خوبی که در حوزه گردشگری ادبی وجود دو شاعر بزرگ، سعدی و حافظ شیرازی دارد می‌توان از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری و حضور گردشگران خارجی استفاده کرد.

مسئول هماهنگی امور معاونت گردشگری استان فارس به‌ضرورت تربیت راهنمایان گردشگری چینی‌زبان و همچنین آموزش طبخ غذاهای چینی در رستوران‌ها برای تأمین ذائقه گردشگران چینی نیز اشاره و درخواست همکاری دوجانبه کرد.

در ادامه این جلسه پنگ‌ژو معاون اداره فرهنگ و گردشگری استان ژجیانگ نیز ضمن ابراز خشنودی از حضور در شهر تاریخی و فرهنگی شیراز هر دو استان فارس و ژجیانگ را ازنظر آثار باستانی، تاریخی و فرهنگی غنی دانست.

او با اشاره به برگزاری جشنواره سالانه فرهنگ و هنر ژجیانگ که به‌زودی در این استان برگزار می‌شود خواهان حضور گروه‌های هنری مختلف استان فارس شد.

پنگ‌ژو اظهار کرد: استان فارس به لحاظ قدمت و تمدن کهن و همچنین نیروهای انسانی کارآمد و متخصص در زمینه مرمت آثار تاریخی و پژوهش‌های باستان‌شناسی نیز غنی است که ما می‌توانیم از ظرفیت نیروی انسانی متخصص فارس در زمینه پژوهش و مرمت آثار تاریخی بهره ببریم.

آمادگی سرمایه‌گذاران چینی برای ساخت هتل و سایر مراکز اقامتی و پذیرایی در استان فارس

معاون اداره فرهنگ و گردشگری استان ژجیانگ همچنین سرمایه‌گذاری درحوزه گردشگری را امری مهم و ضروری دانست و از آمادگی سرمایه‌گذاران چینی برای ساخت هتل و سایر مراکز اقامتی و پذیرایی دراستان فارس خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و موسسات استان ژجیانگ می‌توان در زمینه آموزش زبان چینی و سایر آموزش‌های مورد نیاز بهره برد.

پنگ‌ژو گفت: دراستان ژجیانگ بیش از 3‌ هزار شرکت گردشگری فعالیت دارند و 300 هتل که 87 مورد آن تازه ساخت است درحوزه گردشگری خدمات‌رسانی می‌کنند.

او به پیشرفت استان درحوزه گردشگری تا سال 2020 اشاره کرد و گفت: پس از شیوع ویروس کرونا شاهد رکود صنعت گردشگری بودیم که هم اکنون با برنامه‌ریزی لازم زمینه‌های رشد مجدد صنعت فراهم آمده است.

معاون اداره فرهنگ و گردشگری استان ژجیانگ همچنین به عضویت این استان درسازمان‌های جهانی اشاره کرد و گفت: این استان با توجه به ظرفیت‌های مناسبت و دارا بودن 20 منطقه گردشگری دولتی و 27 منطقه گردشگری خصوصی میزبان نوزدهمین بازی‌های المپیک آسیا خواهد بود.

در ادامه این نشست تخصصی مدیرکل هماهنگی و امور زیارتی و گردشگری استانداری فارس نیز ضمن خیرمقدم به گروه اعزامی از کشور چین، به ظرفیت‌های مختلف گردشگری استان اشاره کرد و گفت: این استان دارای 37 شهرستان وحدود 5 میلیون نفر جمعیت است.

سید مجتیی علوی به ارتباطات دوستانه دو کشور ایران و چین از دیرباز اشاره کرد و افزود: دوکشور  ایران و چین در زمینه مبادلات فرهنگی، اجتماعی، تجاری و سیاسی از دیرباز ارتباطات مناسب و دوستانه‌ای داشته که در هیچ مقطع زمانی خللی درآن وارد نشده است.

او همچنین به ثبت 10 اثر استان فارس در فهرست میراث جهانی یونسکو  اشاره کرد و وجود بیش از 1500 امامزاده در استان و به ویژه وجود بارگاه حضرت شاهچراغ (ع) و دیگر بقاع متبرکه در شیراز را فرصتی برای جذب گردشگران علاقه‌مند به گردشگری مذهبی قلمداد کرد.

شیراز قطب گردشگری سلامت در کشور و جنوب آسیاست

نشست تخصصی مدیرکل هماهنگی و امور زیارتی و گردشگری استانداری فارس شیراز را قطب گردشگری سلامت در کشور و جنوب آسیا نام برد و این شهر را در زمینه پیوند اعضا، پیوند کبد و سایر تخصص‌های پزشکی و از استان های سرآمد پزشکی درسطح کشور و میزبان مناسبی برای گردشگران حوزه سلامت عنوان کرد.

ضرورت سرمایه‌گذاری در راستای افزایش هتل، مراکز اقامتی، حمل و نقل مناسب هوایی و آموزش راهنمایان چینی زبان در استان از جمله نکات مهمی بود که اعضای هیأت مذکور مورد تأکید قرار دادند.

در این جلسه امیرحسین حکمت‌نیا رئیس اداره گردشگری شهرداری شیراز و روسای تشکل‌های صنفی جامعه هتلداران، مهمانپذیران، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان گردشگری، سفره‌خانه‌های سنتی، مجتمع‌های گردشگری، دبیر میز ملی گردشگری عشایر در فارس و همچنین 9 نفر از اعضای هیات چینی حضور داشتند که به مذاکره و تبادل نظر درخصوص مسائل تخصصی گردشگری پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061901180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha