اقامت زائران رضوی به حدود سه ونیم میلیون نفر شب رسید

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بیش از سه میلیون و ۴۶۳ هزار نفر اقامت شب طی روزهای ۱۵ تا ۲۲ شهریور ماه در مشهد مقدس ثبت شده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روبط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی محمدعلی توسلی امروز پنجشنبه ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری کمیته فرهنگی ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: طی روز چهارشنبه تعداد ۲۴۰ هزار و ۷۸۷ زائر از طریق ریلی، هوایی، جاده ای و وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر کرده‌اند که بیشترین میزان ورود توسط وسیله نقلیه شخصی به تعداد ۱۷۰ هزار و ۹۶۰ زائر ثبت شده است.

او با بیان این‌که تاکنون ۶ هزار سیلندر گاز مایع بین مواکب خدمت رسانی مستقر در محورهای منتهی به مشهد توزیع شده است، اظهار کرد: از شب گذشته سه ایستگاه توزیع سیلندر گاز به صورت شبانه روزی در مسیرهای منتهی به مشهد فعالیت دارند.

توسلی افزود: همچنین طی این مدت ۳۵ هزار تخته پتو میان مواکب و دستگاههای اجرایی و ۱۳ هزار تخته موکت ۶ متری توزیع شده است.

توسلی با اشاره به مصرف ۶۵ میلیون لیتر بنزین از روز اربعین تاکنون در منطقه خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری در مسیر جاده قدیم نیشابور و قوچان به زائران پیاده خدمت رسانی دارند.

تشکیل کارگروه ملی زیارت و کمیته فرهنگی

هم‌چنین مسئول کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در این جلسه گفت: شکل گیری کارگروه ملی زیارت و در زیر مجموعه آن کمیته فرهنگی و زیارت، اتفاق خوبی بود که در دهه آخر صفر امسال با همکاری شخص رییس جمهور رخ داد.

محمد حسین زاده افزود: مبنای این کمیته طرح «مبدا تا مبدا» با محور ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به همه زائران در تمام استانهای کشور از شهرستانشان تا مشهد به عنوان منزل زیارتی آنها است.

او ادامه داد: آنچه امروز برای خدمات رسانی به زائران رضوی همزمان با دهه پایانی صفر با همکاری دستگاههای اجرایی رخ داده، در طول دهه های اخیر بی سابقه بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تنوع خدمات فرهنگی و اجتماعی به زائران پیاده اظهار کرد: هم‌اکنون در محورهای داورزن، سبزوار و نیشابور ۶۳ موکب، تربت جام و فریمان ۲۵ موکب، سرخس ۱۵ موکب، قوچان، چناران و مشهد ۵۸ موکب، در محور کلات هشت موکب و در محورهای گناباد و تربت حیدریه ۲۴ موکب فعال است.

حسین زاده تاکید کرد: بخش زیادی از میزبانی این ایام توسط مردم و با مشارکت جدی آنان در حال انجام است و وظیفه دستگاههای اجرایی تسهیل مسیر خدمت رسانی و پشتیبانی است.

او گفت: در مشهد تاکنون ۶۰۰ موکب خدمت به زائران برپا شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062301402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha