ظرفیت‌های گردشگری ایلام در شبکه جهانی جام جم معرفی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از معرفی برنامه‌های آیینی، ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و صنایع‌دستی استان در شبکه جهانی جام جم خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) و تقارت با فرارسیدن هفته گرشگری، با حضورعوامل شبکه جهانی جام جم در استان طی دو برنامه با اجرای برنامه‌های آیینی سنتی، ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و صنایع‌دستی استان با حضور صنعتگران با اجرای کارگاه زنده در این شبکه معرفی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: ظرفیت‌های گردشگری استان شامل جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، صنایع‌دستی شاخص، فرهنگ و آداب رسوم، موسیقی آیینی سنتی، سوغات محلی، غذاها و شیرینی‌های سنتی، زندگی عشایری، زندگی معیشتی و ... به‌مدت دوشب در تاریخ یکم الی دوم مهرماه درشبکه جام جم پخش شد.

شریفی در خصوص معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان‌ها، تصریح کرد: استان ایلام با جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی بکر و منحصر بفرد به عنوان یک استان چهار فصل در تمامی ایام سال پذیرای گردشگران است اما نیازمند معرفی در سطح ملی است و رسانه‌ها باید برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایلام تلاش کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام یادآور شد: تمام امکانات استان ایلام برای پذیرایی از گردشگران در تمام فصول مهیا است تا گردشگران بتوانند به راحتی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان بازدید کنند.

شریفی خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد که بتوانیم به نحو مطلوب و مناسب اماکن دیدنی و جاذبه‌های توریستی استان را به هموطنان معرفی کنیم.

او افزود: یکی از موارد بسیار مهم برای جذب گردشگران ایجاد زیرساخت‌ها گردشگری در جاذبه‌ها استان است که به طور جدی در میراث‌فرهنگی استان در حال پیگیری است تا زمینه ارائه خدمات بیشتر به گردشگران فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070300065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha