تبدیل اقامتگاه قدیمی نویسنده چینی به یک جاذبه گردشگری محبوب

تلاش‌های دولت محلی برای حفظ تالار یادبود پو سونگلینگ، نویسنده معروف چینی، با هجوم بازدیدکنندگان برای قدردانی از جذابیت‌های فرهنگی به نتیجه می‌رسد.

به‌گزارش میراث آریا، محل اقامت سابق پو سونگلینگ، نویسنده دوره سلسله چینگ (۱۹۱۱-۱۶۴۴)، به لطف تلاش‌های دولت محلی برای حفظ مکان‌های میراث فرهنگی و ادغام کردن آن با زندگی مردم، به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل شده است تا از جذابیت فرهنگ سنتی چین قدردانی کنند.

سان لیلی، یکی از کارگران در پروژه سالن یادبود پو سونگلینگ گفت: این مجتمع مسکونی که پس از توسعه و بازسازی نسبی در ۴ آگوست به روی عموم بازگشایی شد، تا پایان ماه بیش از ۱۸۴هزار بازدیدکننده داشته است که نسبت به مدت مشابه در سال‌های گذشته افزایش زیادی داشته است.

به گفته او، کتاب «داستان‌های عجیب و غریب از استودیو  لیائوژای»، مجموعه‌ای از داستان‌های کلاسیک چینی با تالیف پو، به بیش از ۲۰ زبان خارجی ترجمه شده است که آن را به یکی از پرترجمه‌ترین و در دسترس‌ترین آثار ادبی کلاسیک چینی در کشورهای خارجی تبدیل کرده است.

محل سکونت سابق پو، واقع در پوجیاژوانگ، روستایی در زیبو، استان شاندونگ، شامل ساختمان اصلی «لیائوژای» در مرکز و دو اتاق جناحی مجاور است که به سبک‌های معماری معمولی شمال چین در دوره دودمان‌های مینگ (۱۶۴۴-۱۳۶۸) و چینگ ساخته شده است.

سالن یادبود پو سونگلینگ، یک مجموعه ساختمانی بر اساس این اقامتگاه، در سال ۱۹۸۰ با حمایت دولت محلی برای نمایش میراث پو ساخته شد.

کارهای حفاظتی سالانه برای حفاظت از ساختمان‌ها در این کشور انجام می‌شود. اداره میراث فرهنگی چین با صدور سیاست‌هایی از دولت‌ها و گروه‌های اجتماعی خواسته است تا حفظ و استفاده از آثار فرهنگی را ارتقا دهند.

در ماه مه، دولت، وزارت فرهنگ و گردشگری و کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی به طور مشترک اطلاعیه‌ای منتشر کردند که در آن مقامات فرهنگی و گردشگری محلی را تشویق می‌کردند که آثار فرهنگی غیرمنقول را در مسیر گردشگری با مضمون آثار، یک پروژه ملی که در دست ساخت است، بگنجانند و به تدریج این آثار را در معرض دید عموم قرار دهند.

تبدیل اقامتگاه قدیمی نویسنده چینی به یک جاذبه گردشگری محبوب

در سال‌های اخیر تلاش‌های بیشتری برای حفظ اقامتگاه این نویسنده صورت گرفته است.

سان گفت: اولین کاری که من هر روز انجام می‌دهم این است که وضعیت هر خانه را بررسی کنم. چون همه آن‌ها خانه‌های قدیمی هستند، ما توجه ویژه‌ای به حفظ و نگهداری داریم.

او ادامه داد: برخی از آن‌ها سقف‌های کاهگلی دارند، بنابراین باید تحت بازرسی‌های منظم قرار گیرند. ما آن‌ها را سالی یک بار تعمیر می‌کنیم و هر سه سال یکبار موارد مورد نیاز را جایگزین می‌کنیم، زیرا گاهی اوقات پرندگان مصالح سقف را برای لانه‌سازی می‌برند و باران شدید می‌تواند قسمت‌هایی از کاهگل را بشوید.

پی تائو، مدیر سالن یادبود، گفت: مرمت متعهد به استفاده از مواد، فرم‌ها، صنایع دستی و تکنیک‌های اصلی است تا ظاهر تاریخی بنا را حفظ کند. به عنوان مثال، سقف‌های ساختمان اصلی «لیائوژای» با دست و با استفاده از ساقه‌ها یا برگ‌های گیاه لوئی بافته شده است که به حفظ ظاهر اصلی آن کمک می‌کند و همچنین می‌تواند در برابر حشرات از بنا محافظت کند.

این سالن یادبود دارای ۱۰ اتاق نمایشگاهی است که بیش از ۱۵ هزار اثر فرهنگی از جمله تنها پرتره واقعی پو، دست نوشته‌ها، مهرها و سایر آثار فرهنگی درجه یک ملی را به نمایش می‌گذارد.

در محوطه‌های نمایشگاه نیز مطالب تاریخی ارزشمندی مانند نسخه‌های باستانی، نسخه‌های زبان خارجی، آثار خوشنویسی هنرمندان مشهور و مجسمه‌های رنگی که داستان‌هایی از این مجموعه را به تصویر می‌کشند، به نمایش می‌گذارد.

تالار یادبود با ادغام تحقیقات، آموزش و گردشگری، هدفِ احیا و کاربردی‌سازی مکان‌های باستانی را پیش می‌برد.

امسال، موزه بیش از ۱۰ رویداد ترویجی فرهنگی را در مدارس، جوامع و کارگاه‌ها سازماندهی کرده است که به طور قابل توجهی در حفظ، نگهداری و استفاده از میراث فرهنگی ناملموس، کمک کرده است.

تبدیل اقامتگاه قدیمی نویسنده چینی به یک جاذبه گردشگری محبوب

وانگ چنگوانگ، استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه شاندونگ، گفت که هجوم مداوم بازدیدکنندگان در زادگاه پو نتیجه ثروت تاریخ بشری و میراث فرهنگی این منطقه است.

وانگ پیشنهاد کرد که دولت محلی باید از این فرصت برای توسعه محصولات گردشگری و پروژه‌هایی که با تقاضاهای بازار مدرن همسو هستند استفاده کند.

سالن یادبود در حال ایجاد یک اتاق نمایشگاهی با مضمون همه‌جانبه است که از فناوری‌های دیجیتالی پیشرفته مانند ۵G، ۳D، VR و وضوح فوق‌العاده استفاده می‌کند تا به بازدیدکنندگان اجازه دهد تجربه عمیقی از داستان‌های ارواح داشته باشند.

*ترجمه: اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 1402071000694

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha