ظریف: آمریکا با تحریم فروش صنعت هوانوردی به ایران عامل شهادت رئیس‌جمهوری است

وزیرسابق امور خارجه کشورمان، آمریکا را به دلیل تحریم فروش صنعت هوانوردی به جمهوری اسلامی، عامل شهادت رئیس‌جمهوری و همراهان او دانست و گفت: ملت ایران در این ۴۵ سال حوادث بزرگی از پیش رو برداشتند و به گفته رهبر معظم انقلاب از این حادثه تلخ هم عبور خواهند کرد.

به گزارش میراث آریا، محمدجواد ظریف امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه پس از شهادت رئیس‌جمهوری و هیئت همراه ایشان در حادثه بالگرد اظهار کرد: ابتدا شهادت رئیس جمهوری عزیز کشور، وزیر امور خارجه، امام جمعه محبوب تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، اعضای گروه پرواز و سرتیم حفاظت را به همه مردم ایران و خانواده‌های این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم.

وزیر امور خارجه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم افزود: مردم ایران در ۴۵ سال اخیر نشان دادند که با همبستگی و همدلی چنین شرایطی را پشت سر گذاشتند. چرا که کشور در این سال‌ها شرایط سختی را پشت سر گذاشت و به فرموده رهبر معظم انقلاب از شرایط فعلی هم عبور خواهیم کرد.

او ادامه داد: حمله صدام به کشور و آغاز جنگی تحمیلی، شهادت ۷۲ تن از یاران امام راحل، شهادت رجایی رئیس جمهور محبوب کشور و تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی بخشی از شرایط سختی بود که جمهوری اسلامی با موفقیت از آنها عبور کرد.

ظریف تصریح کرد: یکی از عوامل این حادثه دلخراش، آمریکا است که با تحریم فروش صنعت هوانوردی به ایران اسلامی سبب شهادت رئیس جمهوری و همراهان ایشان شد و قطعا جنایت آمریکا در ذهن مردم ایران و تاریخ ثبت خواهد شد.

وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی، با تاکید بر اینکه با وجود همه این دشواری‌ها، پایداری مردم ایران در این سال ها ادامه یافته است، تصریح کرد: با وجود دلخوری‌هایی که وجود داشته، این مردم بودند که در شرایط خاص کشور پای نظام و انقلاب ایستادند و قطعا شرایط بهتر خواهد شد و مردم شرایط بهتر را درک خواهند کرد.

او ادامه داد: مردم با همبستگی و وحدت ملی نشان دادند که هوشیار و هوشمند هستند و در شرایط دشوار با یکپارچگی برای فردای بهتر در کنار یکدیگر خواهند بود.

ظریف با اشاره به شهادت حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در این حادثه گفت: بعد از شهادت امیرکبیر، سیدحسین فاطمی پیش از انقلاب، محمدعلی رجایی که در یک دوره کوتاه تصدی وزارت خارجه را بر عهده داشتند، آقای امیرعبداللهیان در این جایگاه به شهادت رسیدند.

او خاطرنشان کرد: بیش از۴۰ درصد کارکنان وزارت خارجه ایثاگر هستند و امیرعبداللهیان این توفیق را پیدا کرد که به فیض شهادت برسد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023101988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha