کتاب از زاویه تا زیارتگاه در راستای رویداد اردبیل 2023 چاپ می‌شود

نویسنده کتاب «از زاویه تا زیارتگاه؛ بررسی معماری و باستان‌شناسی دارالارشاد اردبیل در گذر سده‌ها» از چاپ این کتاب با حمایت اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل و در راستای رویداد اردبیل 2023 خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، حسن یوسفی امروز 16 مهرماه 1402 گفت: کتاب «از زاویه تا زیارتگاه؛ بررسی معماری و باستان‌شناسی دارالارشاد اردبیل در گذر سده‌ها» با حمایت اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل و در راستای رویداد اردبیل 2023 پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو چاپ می‌شود.

نویسنده این کتاب افزود: کتاب از زاویه تا زیارتگاه در حقیقت بررسی افت و خیز تحولات معماری 400 ساله کل معماری مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از زمان بنیاد اولین فضای مذهبی، زاویه در 700 هجری تا توسعه معماری این مجموعه عرفانی – دینی با تکیه بر جدیدترین یافته‌های معماری حاصل از مطالعات باستان شناختی است.

او تاکید کرد: در این کتاب تحقیقات علمی دامنه‌دار و مداومی از منظر معماری و باستان‌شناسی در بازه زمانی 30 ساله، کل پیکره معماری اثر را همراه با بقایای حاصل از جدیدترین دستاوردهای باستان‌شناسی بررسی و ساختار تک تک بناها را به صورت دقیق مورد بازبینی قرار گرفته‌اند.

کتاب زاویه تا زیارتگاه به عنوان یک منبع در دو جلد و در دو بخش مشروح معماری و باستان‌شناسی با بیش از 1200 صفحه به عنوان یک نوشته علمی قابل استناد در ارتباط با بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی قلمداد می‌شود که خوانندگان علاقمند را با تاریخ معماری و باستان‌شناسی این مجموعه آشنا می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071801182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha