۵۰ هنرجو در شهرستان بافت آموزش گلیم‌بافی می‌بینند

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت از آموزش ۵۰ هنرجوی علاقه‌مند به بافت گلیم چهل ماشوله و شیریکی پیچ در شهر کشکوییه بافت خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان کرمان، علی نجفی‌نژاد با بیان اینکه این دوره از ابتدای مهرماه سالجاری آغاز شده و تا نیمه آبان‌ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: خوشبختانه این دوره آموزشی مورد استقبال بیش از پیش هنرجویان قرار گرفته است، به طوری که در ثبت نام دوره‌ جدید ۲۰۰ نفر نام‌نویسی کرده‌اند.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت افزود: هدف از آموزش این رشته هنری توسعه صنایع‌دستی بومی و رونق آن در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه بانوان است.

او ادامه داد: گلیم چهل ماشوله روستای بیدکردوییه شهرستان بافت در فهرست آثار ملی قرار گرفته است و در حال حاضر با برنامه‌ریزی انجام شده توسط اداره میراث‌فرهنگی در حال رونق گرفتن است.

نجفی‌نژاد خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک دوره آموزشی سفال‌گری نیز در شهر کشکوییه با همکاری شهرداری برگزار خواهد شد که باید در این خصوص از همکاری بخشدار بخش خبر و شورای اسلامی شهر کشکوییه نیز تشکر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072301458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha