دولت ایران: این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند/حامیان رژیم صهیونیستی باید پاسخگو باشند

دولت جمهوری اسلامی ایران با محکومیت جنایات صهیونیستها در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی با جنایت بمباران بیمارستان معمدانی، پایان خودش را به دست مردم مسلمان فلسطین و منطقه رقم زد؛ این جنایت قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و سردمداران کشورهای اروپایی و آمریکا شریک و همراه جنایت‌های جنگی این رژیم هستند.

به‌گزارش میراث آریا، در بیانیه روز چهارشنبه دولت جمهوری اسلامی ایران در پی بمباران وحشیانه بیمارستان معمدانی در غزه آمده است: «جنایت رژیم اشغالگر صهیونیستی در بمباران وحشیانه بیمارستان معمدانی در غزه مظلوم، جهان را در شوک و بهت فرو برد و وجدان هر انسان آزاده‌ای را مالامال از درد و خشم کرد.

رژیم صهیونیستی با این جنایت که مصداق بارز جنایت جنگی علیه بشریت و نسل‌کشی و قتل عام زنان و کودکان و بیماران بی‌پناه است، اوج سفاکی و رذالت خود و بی‌اعتنایی به همه قواعد و اصول انسانی را به تصویر کشید و ماهیت ضد بشری خود را به همگان نشان داد.

دولت جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: کدام انسان باوجدان و کدام دولت مسئولیت‌شناس می‌تواند در برابر چنین ظلم فاحشی سکوت نماید؟ بی‌عملی مراجع بین‌المللی نسبت به این جنایت عظیم، ظلمی مضاعف به مردم مظلوم فلسطین و خیانتی آشکار به انسانیت و تمدن انسانی است.

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن این جنایت شنیع به شدیدترین وجه ممکن، جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد را به اقدام فوری برای توقف جنایات رژیم کودک‌کش و نژادپرست صهیونیستی فرا می‌خواند و مسئولیت تک‌تک دولت‌ها، شورای امنیت سازمان ملل و دیوان بین‌المللی کیفری برای تعقیب کیفری سرکردگان رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب جنایات شنیع بین‌المللی علیه مردم تحت اشغال فلسطین را یادآور می‌شود.

دولت جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی از روز نکبت تا به امروز جنایت‌ها و ظلم‌های بی‌شماری مرتکب شده است، اما بدون تردید جنایت حمله به بیمارستان مملو از زنان و کودکان معصوم و زخمی و بیمار به عنوان نقطه عطفی در سیاهه جنایات ضدبشری این رژیم ثبت خواهد شد و روسیاهی این رژیم و حامیان آن را برای همیشه در تاریخ بشر ماندگار خواهد کرد و همه حامیان جنایات این رژیم که با اعزام نیروی نظامی و ارائه انواع تسلیحات کشنده و نیز حمایت‌های سیاسی موجب تشجیع و ترغیب این رژیم در کشتار جمعی مردم غزه می‌شوند، شریک و همدست جنایات ارتکابی این رژیم محسوب می‌شوند و باید در پیشگاه محاکم صالحه و نیز در برابر وجدان بشری و تاریخ پاسخگو باشند.

جمهوری اسلامی ایران با تصریح بر حق مشروع و قانونی مردم زجرکشیده و مظلوم فلسطین برای احقاق حق تعیین سرنوشت و رهایی از جور و ستم اشغالگران، بر حمایت قاطع خود از مقاومت با توسل به همه ابزارهای موجود تاکید نموده و اعلام می‌دارد اینک لازم است تمامی ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی در مقابل این رژیم جعلی به پا خیزند و با به‌کارگیری همه ابزارهای لازم به این ظلم بی‌انتها و کشتار مسلمانان بی‌گناه پایان دهند.

دولت جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: کشورهای اسلامی و همه دولت‌های آزادی‌خواه و مستقل و تمامی مجامع بین‌المللی برای حمایت همه‌جانبه از فلسطین و مقاومت مردمی باید متحد شوند و ضمن قطع روابط خود با رژیم نامشروع و غیرقانونی صهیونیستی سفرا و نمایندگان این رژیم جعلی را از کشورها و مجامع بین‌المللی اخراج نمایند.

دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همدردی و همبستگی و حمایت مجدد خویش با ملت مظلوم و قهرمان فلسطین، چهارشنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام نموده و اعلام می‌دارد: رژیم صهیونیستی با این جنایت، پایان خودش را به دست مردم مسلمان فلسطین و منطقه رقم زد و این جنایت قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و سردمداران کشورهای اروپایی و آمریکا که شریک و همراه جنایت‌های جنگی رژیم هستند و دست‌شان در ریختن خون زنان و کودکان و مردم بی‌دفاع غزه آلوده است باید پاسخگوی این جنایت بزرگ باشند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1402072601661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha