نگاهی به دستاوردهای نمایشگاه بین‌المللی گردشگری وان ترکیه

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی به‌عنوان تنها استان شرکت‌کننده از کشور ایران در نمایشگاه بین‌المللی وان ترکیه در حوزه‌های مختلف از جمله انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و صنایع‌دستی حضور داشت.

ودود فخاری، کارشناس ارشد اکوتوریسم اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در یادداشتی نوشت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی به‌عنوان تنها استان شرکت‌کننده از کشور ایران در نمایشگاه بین‌المللی وان ترکیه در حوزه‌های مختلف از جمله انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت، انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری، حضور فعال و موثر بیمارستان‌های دارای گواهی IPD و همچنین ارائه محصولات صنایع‌دستی استان به‌ویژه در حوزه منبت و معرق حضوری موثر و فعال در این نمایشگاه حضور داشت.

نمایشگاه‌ها از مهمترین و موثرترین ابزارهای بازاریابی در دنیای امروز تجارت محسوب می‌شوند، که علی‌رغم وجود روش‌ها و متدهای علمی بازاریابی و همچنین وجود هزینه‌های بالای آن، یکی از روش‌هایی که همچنان مد نظر شرکت‌های بزرگ دنیاست حضور در نمایشگاه‌ها است.

یکی از بزرگترین مزایای نمایشگاه‌ها حضور مشتریان بالقوه درهنگام بازدید از نمایشگاه است، هنگامی که یک بازدیدکننده یک یا چند روز وقت خود را صرف بازدید از نمایشگاه می‌کند، قطعا یک مشتری جدی محسوب می‌شود که با عزم و تصمیم ایجاد یک رابطه تجاری پا به محیط نمایشگاه گذاشته است.

از دیگر مزایای حضور در نمایشگاه‌ها، علاوه بر به‌دست آوردن مشتریان جدید و حفظ بازار و مشتریان قبلی، کسب آخرین اخبار و اطلاعات محصولات مشابه از قبیل، کیفیت، تنوع، قیمت و ... بوده که توسط رقبا عرضه شده است.

به عبارت دیگر نمایشگاه‌ها بهترین محل تبادل دانش، اطلاعات و تکنولوژی‌های به‌روز و مدرن محسوب می‌شود.

حضور در نمایشگاه به مانند آغاز یک دوره سفرهای بازاریابی به کشورهایی است که در نمایشگاه حضور دارند، چرا که علاوه بر بازدید کنندگان محلی، دیگر کشورهایی که در نمایشگاه حضور دارند و نسبت به عرضه یک گروه کالایی و یا کالاهای جانبی که برای تولید آن گروه کالایی کاربرد دارد اقدام کرده‌اند می‌توانند یکی از طرف‌های تجاری شما محسوب شوند.

سیزدهمین نمایشگاه گردشگری شرق آناتولی ترکیه به میزبانی شهر وان از تاریخ 28 اوت لغایت 1 سپتامبر 2023(6 لغایت 9 مهر 1402) با حضور شرکت‌های گردشگری از کشورهای مختلف و حضور هنرمندان صنایع‌دستی با ارائه محصولات صنایع‌دستی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر وان ترکیه برگزار شد.

همچنین در این نمایشگاه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، هتل‌ها، فعالان گردشگری سلامت، فعالان عرصه خبری در حوزه گردشگری، راهنمایان گردشگری، شهرداری‌های وان، اِدرمیت و ... حضور فعال و موثری داشتند.

آیین افتتاح نمایشگاه با حضور گروه‌های مختلف و سخنرانی اوزان بالچی، والی استان وان آغاز و پس از بازدید از غرفه‌های نمایشگاه در غرفه استان آذربایجان غربی حضور یافته و بر توسعه روابط دوجانبه گردشگری بین استان‌های هم‌مرز کشور ترکیه با استان آذربایجان غربی تاکید کردند، او استان آذربایجان غربی را به دلیل وجود سه پایانه مرزی برای کشور ترکیه مهم دانسته و بر توسعه روابط دوجانبه گردشگری تاکید کردند.

با توجه به وجود ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی و سلامت اعم از وجود کادر درمان و پزشکان حاذق و یا تجهیزات پزشکی و بیمارستان‌های مجهز و همچنین هزینه‌های پایین درمانی و زمان انتظار کمتر برای گردشگران خارجی، حوزه سلامت و درمان برای کشورهای منطقه از جمله کشور آذربایجان، عراق، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس حائز اهمیت بوده و ایران جزو کشورهای مهم و پیشرو در حوزه سلامت و درمان در منطقه است.

به همین دلیل حضور حوزه درمان و سلامت برای معرفی ظرفیت‌های درمانی و بیمارستانی در نمایشگاه مذکور لازم و ضروری بود که بیمارستان‌های تخصصی میلاد ارومیه و امیرالمومنین شهرستان خوی در نمایشگاه فوق شرکت کرده و در جلسات مشترکی که با مدیران عامل پنج بیمارستان و کلینیک تخصصی شهر وان برگزار شد مراودات بیماران و انتقال تجربیات و آموزش در حوزه درمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که قطعا در آینده نتایج و اثرات خوبی را متوجه استان آذربایجان غربی و کشور خواهد کرد.

یکی دیگر از موارد قابل ذکر در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سفر آناتولی شرقی وان، نمایش آثار صنایع‌دستی استان آذربایجان غربی به‌ویژه آثار چوبی در غرفه استان بود که با استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان و گردشگران روبه‌رو شد.

منبت‌کاری و هنر ریزه‌کاری چوب هنری است که در آن حکاکی و کنده‌کاری روی چوب براساس طرح و نقشه انجام می‌شود و هنرمندان این عرصه با صبر و ذوق فراوان سعی در خلق آثاری دارند که حاصل تلفیق عناصر کاربردی و زیبایی‌شناسی است که هر بیننده‌ای را به تحسین وا می‌دارد و شهرستان ارومیه به دلیل برخورداری از منابع غنی چوب و دسترسی آسان هنرمندان به این ماده مفید از دیرباز یکی از مراکز مهم هنرهای روی چوب به‌ویژه هنر منبت‌کاری است.

عمده‌ترین تولیدات ریزه‌کاری عبارتند از صفحه شطرنج، جعبه جواهر، جعبه آرایش، قاب عکس، قندان و شکلات‌خوری، رحل قرآن، جعبه دستمال کاغذی، ظروف آشپزخانه و ... که با استقبال گردشگران روبه‌رو شده و گوشه‌ای از زیبایی‌ها و هنر دست هنرمندان صنایع‌دستی استان را در نمایشگاه به تصویر کشید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072601692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha